Pošaljite nam jednu razrednu fotografiju kojom dragim ljudima želite čestitati blagdane i sudjelujte u nagradnom natječaju. Svi će sudionici na poklon dobiti personaliziranu digitalnu čestitku! VIŠE
Neosporna stručnost naših autorskih timova u kombinaciji s tehnološkim inovacijama, profesionalim uslugama i vrhunskom podrškom već godinama opravdavaju povjerenje naših korisnika. Hvala vam što birate modro! 
Ne zaboravite da su Alfini promotori tu za vas! Uvijek im se možete obratiti i na njih se osloniti.

Priča – pokretač tematskih tjedana u 1. razredu

Piše: Maja Pignar-Mijović, uč. mentor; OŠ „Braća Seljanˮ Karlovac

Priče su divni pokretači različitih aktivnosti. Uz njih se razvijamo, rastemo, a davno sam pročitala da oni koji ih čitaju narastu i malo više. I baš kad pomislim da sam o pričama rekla ili napisala već dosta, osmislim još pokoju novu zamisao koju zaogrnem pričom te je uklopim u svoj 1. razred.

Na samom sam početku našeg četverogodišnjeg putovanja otkrila da moji prvaši vole slušati priče te im „podmetnemˮ neku pričicu kad god je moguće. Upravo su mi se teme svemira, izuma i izumitelja te vode činile vrlo poticajnima za organiziranje tematskih tjedana u svom 1. razredu.

Sve navedene teme vrlo su inspirativne i nadahnjujuće kako odraslima tako i djeci. Letovi u svemir postaju sve popularniji pa će se uskoro i na „izlet u svemirˮ, no s učenicima je moguće organizirati kako oni kažu „svemirski tjedanˮ i biti u svemiru non-stop. Izumi i izumitelji nedvojbeno golicaju dječju pažnju i znatiželju. Često možemo čuti pitanja odakle je nešto ili tko li je to izumio. A tek voda! Voda je svuda oko nas, mijenja se te kao takva budi znatiželju najmlađih školaraca.

Organizirati neki od navedenih tematskih tjedana u prvom razredu iziskuje dobru pripremu, odabir materijala te animaciju roditelja da se uključe i pošalju u školu sve što imaju vezano uz tu temu.

Osmislila sam kutiće i posložila doneseno. Često sam čula u razgovoru da je takav način rada učenicima blizak jer ih može podsjećati na vrtićke aktivnosti kad su mogli birati na kojoj će se zadržati. Cijeli tjedan bavili smo se svemirom, izumima, vodom te se provodila korelacija s različitim nastavnim predmetima. Svakoga dana na svakom nastavnom satu uzeli bismo nekoliko minuta te se bavili zadanom temom razgovarajući. Tako sam otkrivala što znaju te što novo mogu saznati na ovaj neobvezujući, njihovoj dobi primjeren način.

U praksi se pokazalo da se mojim učenicima sviđa takav oblik rada u razredu. Vole zaviriti u osmišljene kutiće, odabrati što im se sviđa tog trena, tražiti prijatelja za društvenu igru ili samostalno rezuckati, listati, čitati…

 

Kako su izgledali tematski tjedni u mom 1. razredu i gdje su tu priče?

 

TJEDAN SVEMIRA

Mi sanjamo o putovanjima u svemir, a nije li svemir u nama samima?
Novalis

U isplanirane kutiće posložila sam doneseno. U jednom kutiću moglo se vrtjeti globus, slagati magnetnu ploču svemira, gledati dječji teleskop, dodirivati napravljenu raketu, a u drugom prelistavati različite slikovnice i dječje enciklopedije o svemiru i zanimljivostima. Klupu za slaganje „svemirskihˮ puzzli učenici su zamijenili podom kako bi im bilo lakše i preglednije slagati izvađeno. Pomoću knjiga i mnogobrojnih sličica otkrili smo zanimljivosti o Suncu, ali i zašto je na Merkuru jako vruće, a na Plutonu jako hladno, zašto naš planet zovu „treći kamenčić od Suncaˮ, zašto nekad iz svemira vidimo samo polovicu našeg planeta Zemlje… Sve to i još više otkrivali smo zajedno.

Oduvijek mi je vodilja da se uz svaku prigodnu aktivnost može pronaći i prigodna priča pa mi je i to još jedan koračić ka poticanju čitanja i ljubavi prema knjigama. Tako je niz aktivnosti tjedna pokrenula prigodna priča Dug put kući Olivera Jeffersa. Maštovita je to, duhovita i nepredvidiva priča o neobičnom prijateljstvu dječaka i Marsovca koja nadilazi različitosti.

Učenicima sam ponudila različite bojanke na zadanu temu kako bi se vježbalo i usavršavalo bojenje unutar zadanog okvira, a kasnije i rezanje obojenih sličica s obzirom na to da je većini u razredu to jedna od zahtjevnijih vještina te ima dosta prostora za napredak. Prikupljenim sličicama izradili smo šareni svemir 1. a razreda.

Na kraju tjedna učenici su poslušali prigodnu dječju pjesmicu Nebo i planete.

Tematski tjedan o svemiru uklopila sam i u izvannastavnu aktivnost koju sam osmislila i vodim ove školske godine za učenike prvog razreda, pod nazivom Pričoljupci kreativci. Toga je dana učenike nasmijala šaljiva i duhovita priča u stihovima autora Claire Freedman i Bena Corta Svemirci gaćoljupci i Svemirci gaćoljupci spašavaju Zemlju. Kreativci su potom izradili najčudnovatijeg svemirca kojeg su znali i umjeli, a sve je smješteno i na razredne mrežne stranice.

RAZREDNA MREŽNA STRANICA

 

TJEDAN IZUMA/IZUMITELJA

Nije mi žao što su ukrali moje ideje, već što nisu imali svoje.
Nikola Tesla

 Iz kućne biblioteke, ali i lokalne knjižnice posudila sam sve što je moglo poslužiti djeci tog uzrasta, slikovnice, dječje enciklopedije, priručnike.

Učenicima je na raspolaganju bio kutić pun slikovnica i knjiga posvećenih izumima i njihovim izumiteljima. Učenici su ih mogli listati tijekom cijelog tjedna i međusobno komentirati. Odlučila sam da glavna osoba tjedna bude najpoznatiji crtani izumitelj prof. Baltazar čiju smo seriju crtića odgledali tijekom tjedna. Zaključili smo da je on, osim što je genijalan izumitelj, drag, pametan, pristojan, spreman slušati i pomagati te da takve osobine trebamo njegovati i poticati jedni kod drugih. Naposljetku, Baltazar je toliko poticajan i inspirativan da je još mojih ideja ostalo nerealizirano i čeka neku novu priliku.

Ove godine uz Baltazara spomenuli smo i Slavoljuba Penkalu, izumitelja penkale bez koje danas ne možemo zamisliti pisanje. Tako smo naučili po kojim je to osobama i izumima, osim kravate, poznata naša domovina Hrvatska.

Pročitali smo i dvije slikovnice; Priča o dječaku Nikoli Tesli te na izvannastavnoj aktivnosti Pričoljupci kreativci i priču Veličanstveni izum Ashley Spires. Mali kreativci potom su izrađivali svoj veličanstveni izum. Našlo se tu raznih izuma, npr. Sverobot, Učibot, Kuhibot…
POVEZNICA

Nakon serije crtića učenici su izrađivali osobnu iskaznicu prof. Baltazara, oslikavali su svoju penkalu…
POVEZNICA

Nadahnuli smo se umjetnikom Jamesom Rizzijem pa su učenici crtali Baltazargrad baš poput njega u e-Twinning projektu U svijetu likovnih umjetnika 4.
POVEZNICA

 

 

TJEDAN VODE

Voda je pokretačka snaga prirode.
Leonardo da Vinci

Roditelji su i ovaj put poslali što su imali na zadanu temu pa se u kutiću našao globus, knjige, slikovnice, plakati, izrađeni brodići od papira. Osmislila sam igru Kapljić-Oblačić po uzoru na dobro nam poznatu igru Križić-kružić koja se igrala cijeli tjedan.

I ovaj tematski tjedan priča u stihovima Aljoše Vukovića i Branka Hollingswortha Tajne i zgode nestašne vode bila je poticaj za nova saznanja o vodi i tome čemu nam ona služi. Promatrajući mali globus, uočili smo da na našem planetu ima više vode, mirisali smo i kušali vodu, ledili ju, otapali cedevitu i donosili razne zaključke.

Moji su „pričoljupciˮ na INA-i pomoću priče Mala kišna kap spoznali da voda kruži, a potom su grupno izradili kap koja je ukrasila pano.
POVEZNICA

U kutiću za rezanje vježbalo se izrezivanje kapljica pa su si učenici napravili „krunuˮ koju su nosili tijekom tjedna i ponijeli je kući.

Korelirajući s glazbenom kulturom, slušala se pjesmica Jacquesa Houdeka Voda koju je do kraja tjedna većina naučila i pjevati.
POVEZNICA

U radu i na nastavi puno povezujemo s onim što radimo pa smo temu na satu Likovne kulture povezali s razrednim projektom Put putujem u kojem smo doputovali do daleke Australije, a asocijacija nam je bio Koraljni greben i prekrasno čisto more prepuno života jer smo vidjeli puno fotografija.
POVEZNICA
POVEZNICA

 


I tako smo došli do kraja tjedna kada smo objedinili sve o čemu smo pričali, sve što su učenici znali i novo saznali. Pano na zadanu temu i krasne slike Koraljnog grebena krase naše prostore.

Još smo jednom zaključili da im je bilo zanimljivo i da se vesele nekom novom iznenađenju.

Sve odrađeno prikazano je i dostupno roditeljima na razrednoj mrežnoj stranici na koju ih neprestano potičem da je što češće upotrebljavaju i pretražuju. POVEZNICA

Anketa koju sam provela u razredu pokazala je da je učenicima bilo jako zanimljivo, rado su se uključili, izvrsno reagirali na poticaje i pitali hoće li opet imati nešto slično. Jedan je učenik rekao kako je nagovorio mamu da mu kupi neku knjigu o svemiru koja će ga podsjećati na razredni „svemirski tjedanˮ i da je lista i proučava kod kuće. Mislim da takav primjer ispuni pozitivnošću svakog učitelja.

Tematski tjedni omogućili su ostvarenje nekih ishoda koji se planiraju u 1. razredu.

 

1.VODA.jpg 2.VODA.jpg
1.VODA.jpg 3.GREBEN.jpg

 

 

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje.
OŠ HJ A.1.2. Učenik sluša jednostavne tekstove, točno izgovara glasove, riječi i rečenice na temelju slušanoga teksta.
PID OŠ B.1.1. Učenik uspoređuje promjene u prirodi i opisuje važnost brige za prirodu i osobno zdravlje.
OŠ LK B.1.2. Učenik uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te opisuje vlastiti doživljaj stvaranja.
OŠ GK B.1.1. Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe.
uku A.1.4. Učenik oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje.
osr B.1.2. Razvija komunikacijske kompetencije.
osr C.1.3. Pridonosi skupini.
goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.

Autorica:
Maja Pignar-Mijović, uč. mentor
OŠ „Braća Seljan” Karlovac