PROGRAM I RASPORED WEBINARA
PROGRAM WEBINARA
Nakon ove online edukacije upoznat ćete / znat ćete / moći ćete:
• način i razlog odabira pojedinih književnih i neknjiževnih tekstova u čitankama Hrvatska riječ 5 – 8
• kako ostvariti ishode vezane uz čitanje i pisanje u nastavi književnosti pomoću nastavnih metoda primijenjenih u Alfinim čitankama
• služiti se primjerima dobre prakse u nastavi književnosti koji se odnose na razvoj djelatnosti čitanja i pisanja, a koji su proistekli iz dugogodišnjeg nastavnog iskustva autorica.
Također, moći ćete i:
• procijeniti koje tekstove (književne i neknjiževne) možete ponuditi svojim učenicima s obzirom na kriterije kojih se pri odabiru treba držati
• primijeniti predstavljene nastavne metode u nastavnom radu
• služiti se prijedlozima tema za pisane radove učenika (sastavke, školske zadaće, izvannastavne radove).
Ova je online edukacija za Vas jer...
• želite pronaći novo nadahnuće za svoj nastavni rad
• želite raditi s učenicima na svjež, moderan i aktualan način
• želite s učenicima obrađivati teme koje su autorice provjerile u svojoj nastavi, odnosno iskušati metode rada koje su jednostavne i lako izvedive.
Preduvjeti:
• rad u nastavi hrvatskoga jezika, rad u školskoj knjižnici, ljubav prema čitanju i pisanju.
Zadatci koje bi bilo poželjno napraviti prije online edukacije:
• radi moguće razmjene iskustava nakon predavanja, molimo Vas da razmislite koje biste tekstove voljeli obrađivati s učenicima u školi i zašto.
Poželjno je prije online edukacije napraviti sljedeće:
• pogledati čitanke Hrvatska riječ 5 – 8 dostupne u digitalnoj i tiskanoj inačici.
O Vašem predavaču:
Lidija Vešligaj profesorica je njemačkog i hrvatskog jezika i književnosti. Diplomirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2003. godine, a dio studija boravila je kao stipendistica CEEPUS-a na Karl Franzens Universitätu u Grazu. U početku je radila u Sveučilišnoj školi hrvatskoga jezika i kulture pod mentorstvom prof. dr. sc. Zrinke Jelaske poučavajući strane studente, a zatim u OŠ Dragutina Domjanića u Sv. Ivanu Zelini i OŠ „Ivan Benković“ u Dugom Selu. Iskustvo pripreme nastavnih materijala, organizacije i vođenja projekata stekla je kao urednica udžbenika u Profil Internationalu od 2009. do 2016. godine. Potom je predavala na Institutu za menadžment u Zagrebu te od 2018. radi kao učiteljica hrvatskoga jezika u OŠ Ksavera Šandora Đalskog u Donjoj Zelini.
Za izdavačku kuću Alfa kao članica autorskoga tima napisala je četiri čitanke iz serije Hrvatska riječ od 5. do 8. razreda osnovne škole te održavala predavanja o čitanju neknjiževnih tekstova na županijskim stručnim vijećima hrvatskoga jezika. Tijekom 2019. i 2020. godine u suradnji sa zagrebačkim učilištem Algebra bila je urednica na projektu izrade digitalnih obrazovnih sadržaja za hrvatski jezik objavljenih na stranicama Carnetova Edutorija. Povremeno lektorira za izdavačku kuću Fraktura iz Zaprešića. Hobi joj je istraživanje kajkavskoga narječja i rad na njegovu očuvanju čime se bavi u svom školskom okružju.
RASPORED WEBINARA
Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.
Kako odabrati dobar tekst za svoje učenike? (10 minuta)
• prezentacija: predstavljanje ideja koje mogu pomoći u odabiru tekstova za nastavu; načela kojih se valja držati pri odabiru; utjecaj teme i sadržaja teksta na učenikov jezični razvoj; mogućnosti koje tekstovi pružaju u uspostavi korelacija s drugim predmetima i međupredmetnim temama
Primjeri nastavnih metoda (25 minuta)
• prezentacija: primjeri nastavnih metoda primijenjeni u čitankama Hrvatska riječ 5 – 8 s posebnim osvrtom na novu čitanku za 8. razred
Potpora sudionicima (10 minuta)
• prezentacija: dodatni primjeri dobre prakse na kojima se čitanka temelji, odabrani sadržaji koji će se naći u priručnicima i drugim korisnim izdanjima