MODUL: Stvarajmo glazbenu publiku!

VRSTA: Redovita, izborna i fakultativna nastava

PODRUČJE: Glazbena kultura / Glazbena umjetnost

KLJUČNE RIJEČI: programske knjižice, međupredmetne teme, praktični radovi, publika, čitanje, pisanje.


PROGRAM WEBINARA

Nakon ove edukacije moći ćete:

• analizirati i primijeniti jedan od načina za razvoj glazbene publike
• analitički i kritički pristupiti programskim knjižicama
• uvrstiti programske knjižice u nastavu.

Upoznat ćete:

• izvore i alate za izradu programskih knjižica.

Također, moći ćete:

• primijeniti nove ideje u poučavanju Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti
• organizirati sadržaje učenja i poučavanja na drukčiji način od dosadašnjeg
• uvrstiti nove aktivnosti u nastavu.

Ova je online edukacija za Vas jer...

ste učitelj Glazbene kulture i/ili Glazbene umjetnosti i želite aktivne učenike koji će pratiti kulturne sadržaje
želite uvrstiti nove pristupe u učenju i poučavanju
unaprjeđujete svoja znanja i iskustva
ste željni izazova.

 

O VAŠIM PREDAVAČICAMA

Karmen Širović, muzikologinja, glazbena kritičarka, prof. glazbene kulture (Split, 16. srpnja 1990.)
Magistrirala je komunikologiju (smjer mediji) na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu 2014. te muzikologiju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 2016. Tijekom studija na Muzičkoj akademiji, u sklopu programa studentske razmjene Erasmus+, provela je semestar na Odsjeku za muzikologiju na Sveučilištu u Paviji u Cremoni (Italija). Osnovnu i srednju školu pohađala je u Splitu, gdje je 2009. maturirala u Glazbenoj gimnaziji Josipa Hatzea (teorijski smjer i orgulje u klasi Erme Sotirove). Za vrijeme studija u Zagrebu radila je kao vanjski suradnik Trećeg programa Hrvatskog radija (emisije Svijet glazbe i Europski mozaik) i Radija Split. U sklopu Muzičkog biennala Zagreb 2015. djelovala je u uredništvu festivalskog kataloga te kao suradnica u organizaciji festivala. U produkcijskim i PR djelatnostima djelovala je i na festivalu Youngmasters – International Young Musicians’ Summer Class & Festival u Samoboru (2015. i 2016.) za koji je pisala i autorske programske knjižice. S Glazbenom mladeži Split surađivala je u ostvarivanju 19. i 20. izdanja Međunarodnog zborskog festivala Cro Patria, o kojem je, u suradnji s dr. Ivanom Tomić Ferić, uredila monografiju 20. godina Međunarodnog zborskog festivala Cro Patria. U Glazbenoj školi Josipa Hatzea u Splitu voditeljica je Odnosa s javnošću, a surađivala je na ostvarenju niza projekata (poput mjuzikla Roko, Roko, tatino oko, ciklusa koncerata Umjetnost bez granica, Zimske Piano loop akademije, na brojnim koncertima Škole te kao voditeljica i autorica projekta U Glazbenu na Glazbeni. Za vrijeme studija pisala je članke i kritike za portal Infozona i za časopis Cantus s kojim surađuje sve do prestanka izlaska časopisa 2022. Danas djeluje kao suradnica Slobodne Dalmacije, časopisa Vijenac te portala Glazba.hr za koje piše razne novinarske forme o glazbi. Od 2016. radila je kao profesorica glazbene kulture u OŠ Dobri, gdje je vodila Zbor te je osnovala dječju klapu i instrumentalni sastav Orffići, a od 2017. i u OŠ Mertojak u Splitu gdje je djelovala i kao voditeljica Malog zbora te je osmislila glazbeni program za učenike PRO skupine I ja sam glazbenik!. Od 2022. predaje u OŠ Split 3. Suradnica je u programu Odgoj s glazbom Lane Marasović od 2018. u Udruzi Musica temeljenom na Orffovu pristupu za djecu predškolske dobi. Članica je HGU-a i HDS-a.

 

RASPORED WEBINARA

Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.

A (5 minuta)
● predstavljanje izlagača i koncepta edukacije


B (5 minuta)
● programske knjižice u sklopu GIK-a i međupredmetnih tema

C (10 minuta)
programske knjižice (definicija, povijesni razvoj, izvori)

D (15 minuta)
● različiti koncepti programskih knjižica i savjeti za pisanje

E (15 minuta)
● mogućnost upotrebe u nastavi
● primjeri iz prakse

F (5 minuta)
● vrednovanje

G (5 minuta)
● zaključak

 

Sažetak i odgovaranje na pitanja iz Q&A odjeljka (10 minuta)