ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. B.2.1. Učenik izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- govori o čemu razmišlja i kako se osjeća nakon čitanja/slušanja književnoga teksta
- izražava opisane situacije i doživljeno u književnome tekstu riječima, crtežom i pokretom
- izražava vlastito mišljenje o događajima u priči i postupcima likova
- uspoređuje postupke likova iz književnoga teksta s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ga okružuju
- povezuje postupke likova iz književnoga teksta s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ga okružuju
- pripovijeda o događajima iz svakodnevnoga života koji su u vezi s onima u književnome tekstu
- objašnjava razloge zbog kojih mu se neki književni tekst sviđa ili ne sviđa
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
uz pomoć učitelja izražava misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i opisuje situacije iz književnoga teksta slične onima u svakodnevnome životu.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. B.2.2. Učenik sluša/čita književni tekst i razlikuje književne tekstove prema obliku i sadržaju.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- razlikuje priču, pjesmu, bajku, slikovnicu, zagonetku i igrokaz po obliku i sadržaju
- razlikuje dijelove pjesme: stih, strofa
- prepoznaje glavne i sporedne likove
- prepoznaje početak, središnji dio i završetak priče
- uočava obilježja igrokaza za djecu: lica, dijalog
- smješta likove u vrijeme radnje i prostor
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
sluša/čita književni tekst, samostalno odgovara na pitanja o sadržaju teksta i prepoznaje književne tekstove po obliku, sadržaju i strukturi.
SADRŽAJ
tekstovi: slikopriče, slikovnica, kratka priča, bajka, pjesma, kratki igrokaz, zagonetka.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. B.2.3. Učenik samostalno izabire književne tekstove za slušanje/čitanje prema vlastitome interesu.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- upoznaje se s različitim vrstama slikovnica, zbirki priča, pjesama za djecu
- upoznaje se s prostorom narodne knjižnice u blizini mjesta stanovanja (ili bibliobusom)
- upoznaje se s radom dječjega odjela narodne knjižnice u blizini mjesta stanovanja
- posjećuje školsku ili narodnu knjižnicu jednom tjedno i posuđuje slikovnice i knjige za djecu za svakodnevno čitanje
- svakodnevno izabire jedan književni tekst, primjeren jezičnom razvoju, za čitanje koji mu nudi učitelj ili samostalno izabire književne tekstove iz dječjih knjiga i časopisa
- preporučuje pročitane slikovnice i knjige za djecu drugim učenicima
- objašnjava vlastiti izbor slikovnica i knjiga za djecu
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. B.2.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- koristi se jezičnim vještinama, aktivnim rječnikom i temeljnim znanjima radi oblikovanja uradaka u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje
- istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi koja mu je bliska
- stvara različite individualne uratke: prikuplja riječi iz mjesnoga govora te sastavlja mali zavičajni rječnik, preoblikuje pročitani književni tekst: stvara novi svršetak, mijenja postupke likova, uvodi nove likove, sudjeluje u priči
- razvija vlastiti potencijal za stvaralaštvo
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Učeniku se nudi stvaralački način izražavanja i mogućnost dokazivanja u kreativnome izričaju koji je bitno drukčiji od klasične provjere znanja. Aktivnosti se mogu ostvarivati individualnim i timskim radom. Ishod se prati i ne podliježe vrednovanju. Učitelj cijeni učenikovu samostalnost i poštuje njegove mogućnosti. Učenik prikuplja vlastite uratke u radnu mapu i predstavlja ih razrednomu odjelu, a učitelj ga može nagraditi ocjenom za izniman trud. Ishodom se ostvaruju međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj, Učiti kako učiti, Poduzetništvo, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije.