ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. B.4.1. Učenik izražava doživljaj književnoga teksta u skladu s vlastitim čitateljskim iskustvom.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- povezuje doživljaj i razumijevanje književnoga teksta s vlastitim misaonim i emotivnim reakcijama na tekst
- povezuje sadržaj, temu i motive teksta s vlastitim iskustvom
- pokazuje radoznalost, sklonost i znatiželju za komunikaciju s književnim tekstom
- razgovara s drugim učenicima o vlastitome doživljaju teksta
- prepoznaje vrijedne poruke i mudre izreke
- argumentira vlastite doživljaje i zaključuje o uočenim vrijednostima književnoga teksta
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
objašnjava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje sadržaj, temu i motive teksta s vlastitim iskustvom
SADRŽAJ
tekstovi: priča, bajka, basna, pjesma, igrokaz, dječji roman, legenda, slikovnica, pripovijetka.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. B.4.2.Učenik čita književni tekst i objašnjava obilježja književnoga teksta.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- objašnjava osnovna obilježja pripovijetke, pjesme, bajke, basne, zagonetke, igrokaza, biografije i dječjega romana, mudre izreke
- prepoznaje pjesničke slike (slika u pokretu, slika u mirovanju), personifikaciju i onomatopeju u književnome tekstu
- prepoznaje obilježja poetskih tekstova: stih, strofa, ritam, zvučnost, slikovitost, ponavljanje u stihu, pjesničke slike, onomatopeja, personifikacija
- prepoznaje obilježja proznih tekstova: događaj, likovi, pripovjedne tehnike
- prepoznaje obilježja dramskih tekstova: lica, dijalog, monolog
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
čita književni tekst, odgovara na pitanja i postavlja pitanja te prepoznaje obilježja književnoga teksta
SADRŽAJ
tekstovi: priča, pripovijetka, pjesma, igrokaz, dječji roman, poslovice.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. B.4.3. Učenik čita književne tekstove prema vlastitome interesu i obrazlaže svoj izbor.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- razvija čitateljske navike kontinuiranim čitanjem i motivacijom za čitanjem različitih žanrova
- razlikuje dječje rječnike, enciklopedije i leksikon
- redovito izlaže svoj čitateljski izbor ostalim učenicima
- razgovara o izabranome i pročitanom književnom djelu
- izabire tekstove prema interesu sa šireg popisa predloženih književnih tekstova za čitanje i sa popisa novijih izdanja
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. B.4.4. Učenik se stvaralački izražava potaknut književnim tekstom, iskustvima i doživljajima.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- koristi se jezičnim vještinama, aktivnim rječnikom i temeljnim znanjima radi oblikovanja uradaka u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje
- prikuplja vlastite uratke u radnu mapu (portfolio) prateći vlastiti napredak
- stvara različite individualne uratke: pripovijeda sadržaj književnoga teksta iz perspektive drugoga lika, vremena ili mjesta, izražajno čita književne tekstove, recitira/krasnoslovi, piše dnevnik, snima audioprilog, stvara fotopriču ili fotostrip
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Učeniku se nudi stvaralački način izražavanja i mogućnost dokazivanja u kreativnome izričaju koji je bitno drukčiji od klasične provjere znanja. Aktivnosti se mogu ostvarivati individualnim i timskim radom. Ishod se prati i ne podliježe vrednovanju. Učitelj cijeni učenikovu samostalnost i poštuje njegove mogućnosti. Učenik prikuplja vlastite uratke u radnu mapu i predstavlja ih razrednomu odjelu, a učitelj ga može nagraditi ocjenom za izniman trud. Ishodom se ostvaruju međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj, Učiti kako učiti, Poduzetništvo, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije.