ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

OŠ. HJ. B.4.1. Učenik izražava doživljaj književnoga teksta u skladu s vlastitim čitateljskim iskustvom.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • povezuje doživljaj i razumijevanje književnoga teksta s vlastitim misaonim i emotivnim reakcijama na tekst
    • povezuje sadržaj, temu i motive teksta s vlastitim iskustvom
    • pokazuje radoznalost, sklonost i znatiželju za komunikaciju s književnim tekstom
    • razgovara s drugim učenicima o vlastitome doživljaju teksta
    • prepoznaje vrijedne poruke i mudre izreke
    • argumentira vlastite doživljaje i zaključuje o uočenim vrijednostima književnoga teksta

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI  "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

objašnjava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje sadržaj, temu i motive teksta s vlastitim iskustvom


SADRŽAJ

tekstovi: priča, bajka, basna, pjesma, igrokaz, dječji roman, legenda, slikovnica, pripovijetka.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

OŠ. HJ. B.4.2.Učenik čita književni tekst i objašnjava obilježja književnoga teksta.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • objašnjava osnovna obilježja pripovijetke, pjesme, bajke, basne, zagonetke, igrokaza, biografije i dječjega romana, mudre izreke
    • prepoznaje pjesničke slike (slika u pokretu, slika u mirovanju), personifikaciju i onomatopeju u književnome tekstu
    • prepoznaje obilježja poetskih tekstova: stih, strofa, ritam, zvučnost, slikovitost, ponavljanje u stihu, pjesničke slike, onomatopeja, personifikacija
    • prepoznaje obilježja proznih tekstova: događaj, likovi, pripovjedne tehnike
    • prepoznaje obilježja dramskih tekstova: lica, dijalog, monolog

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

čita književni tekst, odgovara na pitanja i postavlja pitanja te prepoznaje obilježja književnoga teksta


SADRŽAJ

tekstovi: priča, pripovijetka, pjesma, igrokaz, dječji roman, poslovice.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

OŠ. HJ. B.4.3. Učenik čita književne tekstove prema vlastitome interesu i obrazlaže svoj izbor.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • razvija čitateljske navike kontinuiranim čitanjem i motivacijom za čitanjem različitih žanrova
    • razlikuje dječje rječnike, enciklopedije i leksikon
    • redovito izlaže svoj čitateljski izbor ostalim učenicima
    • razgovara o izabranome i pročitanom književnom djelu
    • izabire tekstove prema interesu sa šireg popisa predloženih književnih tekstova za čitanje i sa popisa novijih izdanja

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

OŠ. HJ. B.4.4. Učenik se stvaralački izražava potaknut književnim tekstom, iskustvima i doživljajima.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • koristi se jezičnim vještinama, aktivnim rječnikom i temeljnim znanjima radi oblikovanja uradaka u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje
    • prikuplja vlastite uratke u radnu mapu (portfolio) prateći vlastiti napredak
    • stvara različite individualne uratke: pripovijeda sadržaj književnoga teksta iz perspektive drugoga lika, vremena ili mjesta, izražajno čita književne tekstove, recitira/krasnoslovi, piše dnevnik, snima audioprilog, stvara fotopriču ili fotostrip

PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

Učeniku se nudi stvaralački način izražavanja i mogućnost dokazivanja u kreativnome izričaju koji je bitno drukčiji od klasične provjere znanja. Aktivnosti se mogu ostvarivati individualnim i timskim radom. Ishod se prati i ne podliježe vrednovanju. Učitelj cijeni učenikovu samostalnost i poštuje njegove mogućnosti. Učenik prikuplja vlastite uratke u radnu mapu i predstavlja ih razrednomu odjelu, a učitelj ga može nagraditi ocjenom za izniman trud. Ishodom se ostvaruju međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj, Učiti kako učiti, Poduzetništvo, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije.