A-udžbenici, A-panel, pop-up interaktivna rješenja ispita, zapisi realizacije nastavnih sati za e-Dnevnik, individualizirani kurikulumi, ispitna mapa, prilagođeni ispiti znanja... Imamo Baš TO što vam treba!

Individualizirani kurikulumi

Svakom učitelju jasno je da ne postoje dva jednaka učenika. Najboljim učiteljima uvijek su se smatrali oni koji su uspijevali otkriti djetetov stil učenja, individualizirati, diferencirati i prilagoditi nastavu baš po mjeri djeteta. Svakomu tko odgovorno promišlja o učiteljskom poslu jasno je da to nije nimalo lako. Ali nije ni nemoguće – uz pravodobnu i stručnu pomoć. Stoga je Alfa za svoje korisnike pripremila godišnje planove rada za redovitu nastavu, nastavu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke te jedinstvenu i konkretnu podršku i na području prilagodbe udžbeničkih izdanja za razrednu nastavu.

 

 

NOVE GENERACIJE, NOVI UDŽBENICI

Nova generacija radnih udžbenika namijenjena je novim generacijama učenika uključujući učenike redovitog programa uz individualizirane postupke i učenike redovitog programa uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke. Ti se udžbenici svojim izgledom ne razlikuju od redovitih izdanja, a prilagođeni su prema svim standardima Ugovora iz Marakeša koji je Republika Hrvatska potpisala 2018. godine. Djeca uče na različite načine, u različitim (svojim) ritmovima i pri tome nije nevažno kako se osjećaju. Povezanost emocija s učenjem neosporna je, a utjecaj učenikovih emocija na sam proces učenja posebno je značajan u primarnom obrazovanju. Jednostavno rečeno, dijete koje se osjeća dobro uči dobro. Jedno bez drugoga ne ide.

STRUČNA PRILAGODBA, METODIČKA PODRŠKA

Učenicima koji imaju poteškoće pri ovladavanju školskim gradivom, koji teško zadržavaju pažnju ili teško pamte potrebni su udžbenici koji ih neće opteretiti (pa da se zbog toga osjećaju loše i pomalo odustaju od učenja), ali isto tako potrebni su im udžbenici koji ih neće ni izdvojiti od ostale djece u razredu. Postoje određena pravila koja mora zadovoljavati prilagođeni udžbenik – Alfa ih je ispoštovala od A do Ž. Uz uredničke i autorske timove udžbeničkih kompleta Alfine su radne prilagođene udžbenike priredile vrsne i ugledne stručnjakinje logopedije, profesorice Željka Butorac i Željka Blažinović.

 

ŠTO PODRAZUMIJEVA PRILAGODBA UDŽBENIKA?

  • preporučena tipografija veličine 13 do 14 točaka
  • lijevo poravnanje teksta sa širokim rubnicama
  • preporučeni prored 2.0
  • masno otisnuti važni pojmovi radi boljeg uočavanja
  • smanjen opseg zadataka, vokabulara i broja rečenica
  • uporaba jednostavnije sintakse
  • pojednostavljeno pojašnjenje nepoznatih pojmova
  • papir većeg kontrasta pogodan za pisanje
  • font slova prilagođen učenicima s teškoćama

 


Svako dijete uči na svoj način i u svom ritmu.
A mi smo ponosni što zajedno s vama već generacijama odgajamo učenike svih mogućnosti i sposobnosti.


 

Kako će se učenici koji se inače teško snalaze u svemu snaći u udžbeniku drukčijem od onoga koji imaju ostali učenici?
Sadržaj nastavnih jedinica nalazi se na istoj stranici i u redovitom i u prilagođenom izdanju, što znatno olakšava praćenje i koordinaciju nastave.

Jesu li prilagođeni radni udžbenici usklađeni s predmetnim kurikulumom?
Kao i svi udžbenici redovitog izdanja i udžbenici prilagođenih izdanja u potpunosti su usklađeni s predmetnim kurikulumom.

Kako nabaviti prilagođene udžbenike?
Slobodno se obratite promotorima koji će vam osigurati udžbenike na vaš zahtjev.

Što ako moj učenik dobije rješenje o prilagođenom programu usred školske godine – mogu li tražiti prilagođene komplete za njega ili moram čekati sljedeću školsku godinu?
Udžbenike možete zatražiti kad vam god zatrebaju – ponosni smo što zajedno s vama već generacijama odgajamo učenike svih mogućnosti i sposobnosti.

Dobivam li kakvu pomoć pri izradi individualiziranih kurikuluma?
Za sve razrede i uz sve udžbenike dobivate detaljno raspisane individualizirane kurikulume, usklađene s redovitim programom, vrstama prilagodbe, individualizacije i zahtjevima struke i pedagoške službe. Svi individualizirani kurikulumi oblikovani su prema Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.

 

Dane i noći provodila sam izrađujući materijale, pripremajući se za djecu s teškoćama. Sada imaju iste, a opet drukčije, njima prilagođene udžbenike. I divno ih je gledati kako napreduju u svom ritmu! 

Nema mi ništa gore nego kad djetetu s teškoćama moram reći: „Ti ćeš raditi ovo!” I premda nikada nisam glasno završila rečenicu „... jer je drugo za tebe preteško”, uvijek sam vidjela da dijete to osjeti.
Osjećala sam se loše jer sam znala da se učenik osjeća loše.
 

Neki su sadržaji zahtjevni ne samo učenicima s teškoćama već svim učenicima. Bez grižnje savjesti u toj se situaciji poslužim prilagođenim udžbenikom. Jesam li prekršio zakon? Ja mislim da nisam.