Dragi učitelji, vrijeme je za virtualnu selidbu na kabinet.alfa.hr! Metodičkim materijalima, edukacijama i ostalim Alfinim proizvodima i uslugama pristupajte putem personaliziranog, suvremenog sustava krojenog prema vašim potrebama. No bez brige, vaša selidba ne mora biti preko noći ‒ Alfa Portal još će neko vrijeme biti tu!  

Prilagođeni ispiti znanja

Vjerujemo da učitelji najbolje poznaju svoje učenike, njihove teškoće, ali i jake strane. Zato smo njima prepustili završnu riječ u oblikovanju individualiziranog ispita znanjami smo pripremili bazu, a vi prilagodite ispit svojim učenicima.

 

 

PRILAGOĐENI ISPITI ZNANJA – ZAVRŠNU RIJEČ PREPUŠTAMO UČITELJIMA

Kao što ne postoje dva jednaka učenika, tako ne postoje ni dva jednaka individualizirana ili prilagođena programa. Pripremiti grupu ispita znanja koja bi bila jednaka za sve učenike s individualiziranim ili prilagođenim programom jednostavno metodički i profesionalno nije opravdano. Zato što je jednom djetetu problem grafomotorika, drugomu razumijevanje, netko ima teškoće u čitanju, netko u pisanju... a svi oni imaju individualizirani ili prilagođeni program. Po odobravanju rješenja o primjerenom obliku školovanja učitelji dobiju manje-više slične smjernice za rad s pojedinim učenikom. I uvijek se sve na kraju vraća (a često je tako i na početku – i prije nego što stručni timovi potvrde određenu teškoću) na jednu osobu koja u potpunosti zna svaku specifičnost pojedinog djeteta. Ta je osoba, naravno, njegova učiteljica ili njegov učitelj.

UČITELJ/UČITELJICA ZNA

I prije nego što učenik „dobije papire”, učitelji iznalaze načine na koje će prilagoditi poučavanje jednako kao i načine na koje će provjeravati znanje uključujući i sumativno vrednovanje, odnosno ispite znanja. To je mukotrpan i zahtjevan posao. Polazeći od pretpostavke da učitelji najbolje poznaju svoje učenike i da mogu najbolje utvrditi njihove jake strane te pomoći u otkrivanju tih jakih strana, istodobno premošćujući teškoće koliko je to moguće, pripremili smo individualizirane ispite znanja koji su podložni promjeni odnosno intervenciji učitelja. Koja će to promjena biti – odlučit će učitelj i njegova će biti zadnja u konačnoj inačici ispita znanja. Nekomu treba veći font, nekomu zadatak manje, nekomu će uz jednu sličicu više sve biti jasnije… Sve te male tajne znaju učitelji. I zato njima prepuštamo završnu riječ – oni odlučuju kako će izgledati ispit. Tako uz individualizirane kurikulume te uz prilagođene udžbenike koje su priredile vrsne i ugledne stručnjakinje logopedije, profesorice Željka Butorac i Željka Blažinović, sada imamo i individualizirane ispite znanja. Posebnost je tih ispita u tome što njihov konačni izgled i sadržaj definiraju oni koji su u cijelom procesu i najvažniji – učitelji.

 


Vjerujemo da učitelji najbolje poznaju svoje učenike, njihove teškoće, ali i jake strane.

Zato smo njima prepustili završnu riječ u oblikovanju individualiziranog ispita znanja – mi smo pripremili bazu, a vi prilagodite ispit svojim učenicima.


 

 

ŠTO PODRAZUMIJEVA INDIVIDUALIZIRANI ISPIT ZNANJA?

  • Sadržajnu i grafičku prilagodbu ispita.
  • Usklađenost s udžbeničkim kompletom.
  • Format s mogućnošću dodatne individualne prilagodbe.
  • Ispite znanja za sve obrazovne predmete – Hrvatski jezik, Matematika, Priroda i društvo

 

Hoću li dobiti cijelu jednu grupu prilagođenih ispita znanja za sve učenike?
Ne. Odgovorno i stručno stojimo iza toga da je nepotrebno tiskati čitavu grupu prilagođenih ispita znanja kada znamo da je u svakom razredu nekoliko učenika s primjerenim programom te da se i oni međusobno razlikuju. Na taj način želimo biti i odgovorni prema prirodi i smanjiti potrošnju papira.

Mogu li iskoristiti prilagođene ispite znanja bez vlastitih intervencija?
Da. Naši ispiti znanja sadržajno su i grafički prilagođeni i možete ih koristiti bez ikakve intervencije – ako smatrate da su oni dobri za vaše učenike.

Nisam vješta u programu za oblikovanje teksta i slika – kako ću sama prilagoditi ispit znanja?
Vi najbolje poznajete svoje učenike – a to je najvažnije. Vi imate dragocjene informacije o učenicima i to je važnije od poznavanja alata za obradu teksta. A glede vaše intervencije u sam ispit znanja – ispiti su u Word formatu i prilagodba ne zahtijeva poznavanje drugih programa. Vjerujemo da vam neće biti teško, a ako zapnete – tu su naši promotori.

 

Ogroman rad i trud potrebni su da bi dijete s određenim teškoćama nešto naučilo. U trokutu učitelj-roditelj-dijete svi su, naravno, nezadovoljni ako ocjena na ispitu znanja ne pokazuje napredak. Individualizirani ispiti i mogućnost prilagodbe samog ispita znanja baš je to što nam treba!

 Uz prilagođene udžbenike učenici uče u svom ritmu, a ipak se ne osjećaju izdvojeno jer oni rade „po nekim drugim knjigama”. Individualizirani ispiti korak su dalje u savršenoj metodičkoj i stručnoj podršci nama koji smo „na terenu”.

 Drago mi je da je napokon netko uvažio činjenicu da je učitelj koji radi u razredu s djetetom i koji ga poznaje u dušu važan i kompetentan za kreiranje ispita za pojedinog učenika! Naš je cilj da djeca nauče. Vrednovanjem pokušavamo utvrditi što djeca znaju i mogu, a ne želimo tražiti i otkrivati ono što ne znaju i ne mogu. Hvala na povjerenju i podršci da kreiramo ispite po mjeri svojih učenika.