Nastava na daljinu
NASTAVA NA DALJINU - NEŠTO STARO, NOVO, POSUĐENO I PLAVO!
Stara narodna kaže da se na muci poznaju junaci. A nastava na daljinu bila je jedno mučno i teško razdoblje kojeg se nitko ne sjeća rado. Možda je nekomu, barem u početku, bilo zanimljivo i zabavno biti doma te u različitim medijima, na različitim uređajima i u različito vrijeme vrtjele različite nastave, ali povratak u školske klupe ipak je donio ogromno olakšanje i roditeljima i učiteljima te najviše – učenicima. No postoje dobre stvari nastale baš u tom vremenu koje i danas imaju svoju vrijednost i važnost te su – sukladno onoj svako zlo za neko dobro – zauzele svoje mjesto u provođenju nastave. To su Alfine videolekcije za sve nastavne predmete snimljene za vrijeme nastave na daljinu koje i danas pregledavaju mnogi korisnici, ali i nekorisnici Alfinih udžbenika – dostupne su svim učenicima, roditeljima i učiteljima. Nekomu dobro dođu kao podsjetnik na odrađeno ili propušteno u školi, nekomu kao besplatne instrukcije, pojašnjenje, ponavljanje…
SPOJ STAROG I NOVOG, ISKUSTVA I MLADOSTI
Kao i sve ostale djelatnosti, tijekom lockdowna pokušavali smo se prilagoditi potrebama naših korisnika. Nije bilo lako naći pravi način i smisliti kako barem pokušati zamijeniti ulogu učitelja u razredu. Razmišljajući što učiniti, spojili smo iskustvo i mudrost starijih sa znanjem i vještinama mlađih kolega u svemu se savjetujući s učiteljima te osluškujući njihove potrebe.
U tome je važnu ulogu odigrao dugogodišnji Alfin urednik za razrednu nastavu Damir Domišljanović, koji se prisjetio iskustva škole na radiju kakva je bila organizirana za vrijeme Domovinskog rata. Tako smo posudili i preradili staru ideju pa smo jednim udarcem riješili dvije muhe – imali smo nešto staro i nešto posuđeno. Nešto plavo, naravno, plava je boja Alfe i kao spoj svega toga nastalo je nešto novo – videolekcije za nastavu na daljinu. Praznovjerni nismo, ali nešto staro, nešto novo, nešto posuđeno i nešto plavo donijelo je sreću i vjerovali ili ne – broj pregleda naših videolekcija uopće ne pada iako su se djeca odavno vratila u školske klupe, a od pandemijske godine i prvog lockdowna prošlo je već dosta vremena. Danas su na adresi nastava.alfa.hr videolekcije otvorene za sve korisnike i lako im je pristupiti. Učitelji ih često koriste – ponekad za podsjećanje, ponekad za ponavljanje, nekada puste videolekciju na kraju sata kako bi utvrdili naučeno, a ponekad jednostavno da predahnu uz čašu vode. Odlično su rješenje u neplanskim i iznenadnim zamjenama, a često u njih zavire roditelji kada pomažu djeci oko pisanja zadaća.
Što sve sadrži nastava na daljinu?
- videolekcije za ponavljanje i nadoknadu propuštenoga gradiva
- nastavne jedinice usklađene s predmetnim i godišnjim izvedbenim kurikulumima
- jasna metodička struktura lekcija, jednostavne upute i provedivi zadatci
- kratki sadržaji (5-10 minuta) prilagođeni dobi i koncentraciji učenika
- zadatci i aktivnosti u mrežnim alatima
- kutak za ponavljanje
U nastavi na daljinu koristila sam videolekcije, a sad ih ne mogu naći – gdje se one nalaze?
Danas su na adresi nastava.alfa.hr videolekcije otvorene za sve korisnike i lako im je pristupiti.
Mogu li roditelje uputiti na pregledavanje videolekcija u slučaju da dijete nije bilo na nastavi?
Da. Videolekcije kao i digitalni udžbenik velika su pomoć roditeljima i učenicima u takvoj situaciji.
Mogu li videolekcijama pristupiti putem aplikacije Alfa na dlanu?
Da. Pristup videolekcijama putem aplikacije Alfa na dlanu jednostavan je, a jednako tako putem aplikacije vrlo lako možete i podijeliti lekciju.
Traje li videolekcija koliko i jedan nastavni sat?
Ne. Većina videolekcija traje od pet do deset minuta – u njoj su obrađeni najosnovniji sadržaji, a trajanje je prilagođeno dobi i koncentraciji učenika.
Kada su se pojavile videolekcije, bile su odgovor na našu potrebu. Iako se tog vremena ne sjećam rado, i danas povremeno bacim oko na videolekcije i koristim ih u nastavi.
U vrijeme pandemije bila sam godinu pred mirovinom. Bila sam očajna gledajući mlade kolegice kako barataju svim modernim tehnologijama. Ja sam učiteljica starog kova. Ipak, videolekcije su mi pomogle da prebrodim tu krizu.
Nisam radio u vrijeme pandemije tako da ne mogu govoriti o tim vremenima. Danas videolekcije koristim jer sam još jako zelen i one mi pružaju sigurnost jer imaju jasnu metodičku strukturu.