Dragi učitelji, vrijeme je za virtualnu selidbu na kabinet.alfa.hr! Metodičkim materijalima, edukacijama i ostalim Alfinim proizvodima i uslugama pristupajte putem personaliziranog, suvremenog sustava krojenog prema vašim potrebama. No bez brige, vaša selidba ne mora biti preko noći ‒ Alfa Portal još će neko vrijeme biti tu!  

Udžbenici „Otkrivamo matematiku” i „Matematika”

 

 

 

NI S JEDNIM IZBOROM NEĆETE POGRIJEŠITI

Bez obzira na to koji udžbenički komplet odaberete, s Alfinom matematikom nećete pogriješiti. Udžbenički komplet jednostavnog naziva Matematika potpisuje autorski tim kojem su na čelu dr. sc. Josip Markovac, autor Metodike početne nastave matematike i dugogodišnji autor udžbenika iz matematike za niže razrede osnovne škole, i Ivana Lović Štenc, dipl. učiteljica RN s pojačanim programom iz nastavnog predmeta Matematika, članica stručne radne skupine za izradu kurikula Matematike. Udžbenički komplet Otkrivamo matematiku potpisuju dr. sc. Dubravka Glasnović Gracin, predstojnica Katedre za matematiku i statistiku Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, i iskusne učiteljice matematike odnosno razredne nastave Tanja Soucie i Gabriela Žokalj – trojac koji jamči metodičku i stručno-praktičnu utemeljenost udžbenika s ciljem boljeg povezivanja pojmova, naziva i oznaka u razrednoj i predmetnoj nastavi matematike.

RAZNOLIKOST ZADATAKA

Raznolikost tipova zadataka u udžbeničkim kompletima Matematika omogućuje postupno spoznavanje svih nastavnih sadržaja na više kognitivnih razina te razvijanje logičkog mišljenja kod učenika. Metodički postupci omogućuju uspješno razumijevanje nastavnih sadržaja poštujući spoznajne sposobnosti učenika te dobi. Kada je riječ o udžbeničkom kompletu Otkrivamo matematiku, jedna od posebnosti svakako su ilustracije – svaka ilustracija u službi je otkrivanja matematike, baš kao što i ime samog udžbenika govori. Ilustracije u službi učenja matematike utkane su u mnoge zadatke, ističu se estetikom i primjerene su učenicima. Likovi učenika, učiteljice i ptice mudrice vode čitatelja matematičkim sadržajem te potiču učenika da im pomogne riješiti probleme.

DIGITALNI UDŽBENICI

Digitalne inačice radnih udžbenika prema broju stranica identične su tiskanim izdanjima, međutim digitalni sadržaji svojim alatima i zvučnim zapisima pružaju učenicima dodatna pojašnjenja i metodičke upute matematičkih postupka. Učiteljima su na raspolaganju brojni dodatni zanimljivi zadatci kako bi učenicima pomogli u boljem  razumijevanju i usvajanju svih sadržaja predviđenih kurikulom. Svaku sliku i/ili isječak teksta iz digitalnog udžbenika moguće je izdvojiti i iskoristiti, prilagoditi, po potrebi promijeniti font u primjerice font za učenike s disleksijom. Dodani su zvučni zapisi, videozapisi, gotovi kvizovi i interaktivne igre. Oba udžbenička kompleta imaju dovoljan broj zadataka zadanih riječima čiji je cilj razumijevanje odnosno primjena matematičkog znanja u svakodnevnom životu. Brojnost zadataka i u jednom i u drugom udžbeničkom kompletu osigurava uspješno uvježbavanje sadržaja do stupnja automatizacije.

UČITELJI PREPOZNAJU KVALITETU

Vjerujemo da se učitelji razlikuju po stilovima poučavanja i pristupu radu, a ponudom dvaju različitih udžbeničkih kompleta nastojali smo zadovoljiti svačije potrebe. Iza udžbeničkih kompleta tim je ljudi koji imaju našu bezrezervnu podršku i povjerenje. Okupljajući timove, uvijek smo se vodili mišlju da treba spojiti znanost i praksu, profesore metodičare i teoretičare s iskusnim učiteljima praktičarima. I to se pokazalo kao dobitna kombinacija koju su učitelji prepoznali. Uz oba udžbenička kompleta dolaze i udžbenici za učenike s prilagođenim programom koji se grafički i sadržajno ne razlikuju od ostalih udžbenika.


Što smo još pripremili osim udžbenika iz matematike?

• Zbirke zadataka
• Godišnje izvedbene kurikulume
• Kurikulume
• Dnevnike rada
• Primjereni program obrazovanja
• A-udžbenike
• Rješenja udžbenika
• Novac
• Tematske planove
• Pripreme
• Vrednovanja
• Prezentacije
• Radne bilježnice

• Nastavne listiće
• Nastavne listiće - integrirane
• Ispite znanja
• Prilagođene ispite znanja
• Postere
• Didaktiku
• Nastavu na daljinu
• Dopunsku i dodatnu nastavu


 

Naziv Otkrivamo matematiku upućuje i na tendenciju učenja otkrivanjem, što se može primijetiti i primijeniti u mnogim uvodnim aktivnostima u udžbeniku te zanimljivim i raznolikim zadatcima.
U udžbeničkom kompletu Matematika naglasak je stavljen na izvođenje osnovnih matematičkih pojmova iz neposredne okoline učenika, uspostavljanje veza između konkretnih objekata iz učeničkog okruženja, učenikova predznanja i poimanja količine s jedne strane i apstraktnih matematičkih pojmova s druge strane.

 


Primijetila sam da su Alfini udžbenici (pa i oni iz matematike) nešto kraći nego prije. Uvijek me zanimalo je li tako odlučeno zbog štednje ili...
Nije zbog štednje nego zbog praktičnosti i funkcionalnosti. Format je u širini identičan standardnom formatu A4, a u visini je za 32 mm kraći. Visina formata A4 u sprezi s debljinom knjižnog bloka pokazala se kao nepraktična za standardne školske torbe, gdje u zbroju s ostalim izdanjima dolazi do isturenosti vrhova koji se upotrebom savijaju i oštećuju. Osim toga visina formata A4 nepraktična je za standardne školske klupe, gdje učenici najčešće drže udžbenik iznad bilježnice ili radnog materijala. Zbroj visina često nadilazi dubinu stola i udaljava gornje izdanje od očiju učenika, što otežava čitljivost i prisiljava učenika da se naginje. Predložena visina ublažava navedene probleme i smanjuje ukupnu masu papirnatih izdanja u školskoj torbi.

Mogu li slike, zadatke ili dijelove zadataka iz digitalnog udžbenika upotrijebiti za izradu svojih materijala?
Da. Svaku sliku i isječak teksta moguće je izdvojiti i upotrijebiti i/ili promijeniti font u primjerice font za učenike s disleksijom. U digitalnim udžbenicima naći ćete zvučne zapise, videozapise, gotove kvizove i interaktivne igre.

Tek sam nedavno počela raditi i koristim udžbenik, radnu bilježnicu i zbirku zadataka. No ne stignemo sve riješiti na nastavi – mogu li nešto od toga učenici rješavati u produženom boravku?
Naravno. Sve je stvar dogovora između vas i učitelja/učiteljice u boravku. Mi smo ponudili mnogo materijala vjerujući da će učitelji sami odrediti potrebnu količinu i pravu mjeru – ovisno o njihovom razredu i potrebama učenika.

Postoje li u udžbenicima tablice s pitanjima za samoprocjenu znanja ili ih moram samostalno izrađivati?
Udžbenici nude i stranice za učenikovu samoprocjenu znanja i vještina kao dio formativnog vrednovanja učenika. Tim sadržajima moguće je potaknuti učenike na promišljanje o razini vlastitog znanja kao i na preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje, čime se ujedno ostvaruje jedan od važnijih ciljeva formativnog praćenja zagovaranog reformom.

 


Kolegice koje predaju matematiku mojim učenicima koji su sada u 5. razredu kažu da nikada nisu dobile spremniju generaciju. Ponosan sam na njih, ali i na sebe, a veliku ulogu pripisujem i konceptu udžbenika Otkrivamo matematiku po kojima sam radio četiri godine. U početku mi je bilo nešto teže, ali sada vidim da je to bila dobra odluka.

Dosta koristim digitalni udžbenik Matematika. Sviđa mi se mogućnost da sama kreiram materijale i zadatke koristeći neke dijelove udžbenika. Često se poslužim gotovim kvizovima, zvučnim zapisima, videoigrama… Učenicima je to blisko, uče puno, a misle da se igraju.

Sovica mudrica malo su zahtjevniji zadatci, prije smo ih zvali „za one koji mogu više”. Učenicima to nisam tako predstavila – upustili smo se u rješavanje. I znate što, ispada da mnogi mogu više. Drago mi je zbog toga i mislim da treba podizati, a ne spuštati ljestvicu.

Obožavam jednostavnost i preglednost udžbeničkog kompleta Matematika profesora Markovca. Godinama radim po tim udžbenicima. Sviđaju mi se promjene i inovacije ugrađene u udžbenik, koji je uz njih postao prihvatljiviji novim generacijama učenika.