Dragi učitelji, vrijeme je za virtualnu selidbu na kabinet.alfa.hr! Metodičkim materijalima, edukacijama i ostalim Alfinim proizvodima i uslugama pristupajte putem personaliziranog, suvremenog sustava krojenog prema vašim potrebama. No bez brige, vaša selidba ne mora biti preko noći ‒ Alfa Portal još će neko vrijeme biti tu!  

Knjižnica moga grada

„Grad – to ste vi.“
Siniša Glavašević

Autor članka: Maja Pignar-Mijović, dipl. uč., mentor
OŠ „Braća Seljan“ Karlovac
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Od vrtićkih dana djecu se potiče na ljubav prema vrtiću, domu, mjestu u kojem se živi, domovini. Sve to nastavlja se polaskom u školu, dakle od prvog razreda te se kasnije proširuje kroz svaki razred sukladno dobi učenika.

U drugom razredu kurikulum nastavnog predmeta Priroda i društvo predviđa konkretnije bavljenje domom, selom ili gradom odakle je učenik. Tako dijete upoznaje svoje mjesto, biljni i životinjski svijet, djelatnost ljudi svoga mjesta, kulturne ustanove te baštinu svoga mjesta. Većinu navedenih sadržaja ukoliko je moguće valja odraditi izvan učionice te povezivati s ostalim nastavnim predmetima.

Treba uzeti u obzir podjednaku zastupljenost usvojenosti znanja i istraživačkog rada u nastavi pa je učenje o svom mjestu (gradu, selu) idealno prikazati kroz istraživački rad.

Tragom toga često smo izlazili iz učionice te šetnjom gradom upoznavali ga na razne načine, ali povezujući viđeno i sa sadržajima drugih predmeta poput Hrvatskog jezika, Likovne kulture, Sata razrednika, TZK-om jer pješačenja ulicama, trgovima, perivojima, parkovima nisu bila zanemariva.

Izlascima iz učionice jačao se lokalni identitet, poticalo se učenike da čitaju više o svom gradu, šeću s obitelji kako bi ga još bolje upoznali te zapažaju zanimljivosti koje pruža. Potaknula se suradnja s lokalnom zajednicom, posebno Turističkom zajednicom Grada Karlovca u koju smo zavirili bezbroj puta i koja je učenicima podijelila razne letke i brošure koje su mogli koristiti u izradi svog istraživačkog zadatka. Na kraju istraživačkog zadatka iznimno su pohvalili trud i rad objavom aktivnosti na FB stranici Visit Karlovac.

 

 

Sve naučeno u školi učenici su morali dopunjavati te proširivati i izvan učionice kroz dobivene zadatke pri čemu je od pomoći bio i ALFA poticaj izrade vlastite knjižice svoga mjesta.

Pri izradi vlastite knjižice učenici su trebali uzeti u obzir izradu naslovnice, zastave i grba grada obzirom da su bili vidljivi tijekom šetnji i razgledavanja, smještaj grada, najvažnije građevine, poznate osobe koje su ostavile traga u gradu, kulturno povijesne spomenike, događaje i običaje grada, djelatnost ljudi u gradu, suvenire našeg grada, hranu i piće, osmisliti razglednica grada te što žele da se zna o njihovom gradu tj. zašto ga posjetiti. Učenici su pri izradi mogli koristiti dobivene materijale, rezati ih lijepiti, pisati, crtati te na kraju, uz pomoć starijih, vrpcom uvezati stranice u knjižicu. Za samu izradu knjižice imali su nekoliko tjedna, a upute za rad bile su jasno objavljene na razrednoj mrežnoj stranici 2.a.

Tijekom samostalnog rada učenici su poticani, vođeni prema potrebi, podsjećani na viđeno te su mogli pitati ukoliko su imali potrebu za dodatnim objašnjenjima. Korelacije su provedene s hrvatskim jezikom jer smo šetajući ponavljali veliko slovo i pravilno pisanje naziva gradskih ulica i trgova, očitavanjem QR coda na gradskim lokacijama čitale su se zanimljivosti o gradu, na obližnjem kiosku kupila se razglednica Karlovca te su ju tako upoznali, naučili što je, tko šalje razglednice i zašto te ponovili kako pisati adresu. Crtanjem razglednice svoga grada povezao se sadržaj s Likovnom kulturom, a pravila bontona i ponašanja na ulici ili kulturnim ustanovama ponavljala su se korelirajući sa Satom razrednika i međupredmetnim temama.

Koristeći IKT u nastavi pomoću digitalnog alata Thinglink ponavljali smo kulturne ustanove grada virtualnom šetnjom.

 

 

Na kraju većina učenika donijela je zanimljive, vlastito izrađene knjižice obogaćene mnoštvom dječjih crteža te izrezanih i iskombiniranih dobivenih materijala. S nekoliko kratkih rečenica dopunili su svoje crteže ili izrezane sličice. Analizirajući istraživački zadatak većina osmogodišnjaka jako je dobro upoznala svoj grad i ono što on nudi posebno kad su trebali pročitati ili objasniti što žele da se zna o njihovom gradu tj. zašto ga valja posjetiti.

 

Ostvarena suradnja s lokalnom TZ otvorila je vrata novim idejama, ovogodišnjem suautorstvu u osmišljenom projektu Moj grad i ja prijatelja dva koji je u tijeku u 3.razredu te suradnjama kojima se radujemo.

Istraživačkim zadatkom upoznati su roditelji i ostali putem razredne i školske mrežne stranice, popraćen je i na FB stranici škole te FB stranici TZ Karlovca i FB stranici Razredna nastava-ALFA.

Kratki video napravljenog možete pogledati ovdje.

Okušajte se sličnim aktivnostima i u svojim učionicama!

 

Autor: Maja Pignar-Mijović, dipl.uč., mentor
OŠ „Braća Seljan“ Karlovac
Karlovac
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.