Pošaljite nam jednu razrednu fotografiju kojom dragim ljudima želite čestitati blagdane i sudjelujte u nagradnom natječaju. Svi će sudionici na poklon dobiti personaliziranu digitalnu čestitku! VIŠE
Neosporna stručnost naših autorskih timova u kombinaciji s tehnološkim inovacijama, profesionalim uslugama i vrhunskom podrškom već godinama opravdavaju povjerenje naših korisnika. Hvala vam što birate modro! 
Ne zaboravite da su Alfini promotori tu za vas! Uvijek im se možete obratiti i na njih se osloniti.

Jeste li za čaj uz tetu Juliju?

Piše: Maja Pignar-Mijović, uč. mentor; OŠ „Braća Seljanˮ Karlovac

Ponovni polazak u prvi razred naveo me na razmišljanja o učenicima koji će sjesti u klupe, promatrati me, koji će imati svoja očekivanja...

Ono što me često navodilo na razmišljanja jest koliko ćemo lako ili teško doći do usvajanja čitanja te koliko će učenicima ta vještina biti izazovna i zahtjevna. Poznato je da sa svakom novom generacijom školaraca, đaka prvaka, usvajanje čitanja postaje izazovno, teško, mukotrpno…

Proučavajući nove dokumente te novi popis književnih djela za cjelovito čitanje, tzv. lektiru (prvi ciklus), uočila sam ime Julije Donaldson koje je sinonim za šaljive, duhovite, rado slušane priče u stihovima. I sama sam obožavateljica njezinih priča koje sam u velikim količinama čitala kao mama i koju smo obiteljski upoznali na jednom zagrebačkom književnom susretu. Sa svakim novim junakom kojeg smo čitajući upoznali bili smo sve oduševljeniji.

Izabrati samo jedno njezino djelo za lektiru bilo je teško pa se rodila ideja organizirati razredne čajanke i čitati samo njezina djela te na takav način zainteresirati prvaše za slikovnice, priče, ljubav prema čitanju… I tako se dogodila čajanka. Ipak teta Julia dolazi iz zemlje gdje je kultura ispijanja čaja sveprisutna.
Osmislila sam projekt koji je u ovoj školskoj godini prepoznala i Udruga hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono te odlučila biti pokrovitelj.

Postavila sam ciljeve i mnoge ostvarila:

- upoznati različita djela omiljene dječje spisateljice Julije Donaldson
- upoznati pomoću asocijacija domovinu iz koje književnica dolazi – Velika Britanija
- poticati na dugotrajno čitanje
- doživjeti knjigu kao motivacijsko sredstvo za različite aktivnosti
- naučiti aktivno slušati
- bogatiti rječnik na materinjem jeziku usvajajući nove riječi
- poticati učenike na prihvaćanje različitosti, na odvažnost, hrabrost i razvoj pozitivne slike o sebi (samopoštovanje)
- poticati kreativnost kod učenika
- razvijati kulturu čitanja, omogućiti učenicima pristup djelima dječje književnosti i učiti kako učiti
- uključiti se i poduprijeti i ovom aktivnosti Godinu čitanja 2021.

Presudna je odmah bila prva priča Grubzon koja je oduševila učenike i koju je nekolicina odmah s roditeljima posudila u bibliobusu ili lokalnoj gradskoj knjižnici, a povratna informacija roditelja bila je vrlo pozitivna. Nakon svake priče obavezno bi se u razredu poveo razgovor o priči, osmislila bih razne aktivnosti i listiće koji su iziskivali globalno čitanje, česta izrezivanja, spajanja, crtanja sa zadatkom, timski rad i suradnju, rad rukama, pisanje, korelaciju s drugim nastavnim predmetima, npr. matematikom i štošta drugo. Učenici su bili oduševljeni svakom slijedećom pričom, a ponajviše neobičnim imenima junaka ili naslovima. I tako se tu našlo mnoštvo šaljivih imena junaka i njihovih zgoda i nezgoda i nakon Grubzona: Grubzonica, Superglista, Prutimir, najotmjeniji div Jura, Kršni Krešo, Šašavi Saša, mudra Bubamara.

Svaka priča odisala je duhovitošću, rimom, šaljivim situacijama, slala humane poruke o pomaganju, prijateljstvu, mudrosti, snalažljivosti, prihvaćanju sebe onakvima kakvima jesmo sa svim manama i mnogobrojnim vrlinama… A nakon svake priče dočekao nas je vrč mirisnog čaja koji smo svi s guštom popili.

Za učenike sam obavezno osmislila neki kreativni zadatak koji im je ostao u lijepom sjećanju i rado ga spominju. Tako su izradili prve lutke na štapu potaknuti pričom o Grubzonu, puno su rezali i sastavljali dijelove junaka priča, šarenom vunom namotavali su svoju superglistu, grupnim radom izradili su sretnu Prutimirovu obitelj te izradili krunu i napisali pismo divu Juri, a koristeći se ambalažom, napravili mudru i tihu bubamaru koja šuti, osluškuje i ima plan.

Ono što je proizašlo iz ovih aktivnosti jest povezanost i ispreplitanje s našim projektom Put putujem kojim smo se bavili i poticali asocijacije kod djece pomoću NTC sustava učenja jer smo povezivali zanimljivosti i znamenitosti s domovinom književnice.
Zbog izvrsne povratne informacije učenika planiramo čitati i piti čaj s tetom Julijom i sljedeće školske godine. Svi ste pozvani pridružiti nam se! Vjerujte, nećete požaliti. Vidimo se u 2. razredu!

Pročitana djela Julije Donaldson ove školske godine jesu:

Grubzon


Grubzonovo dijete


Prutimir


Najotmjeniji div u gradu


Superglista


Što je bubamara čula

Što je bubamara čula ovaj put.

 

Prijateljima iz susjednog 1. b razreda predstavili smo naš projekt i zainteresirali ih te pozvali da se uključe sljedeće školske godine i da uživaju u ovim divnim, veselim pričama.

Sve aktivnosti redovito su objavljivane na razrednim mrežnim stranicama 1. a razreda koje su mogli pratiti roditelji i djeca.

Mrežna stranica

Autorica: Maja Pignar-Mijović, uč. mentor
OŠ „Braća Seljanˮ Karlovac
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.