PRIČAJU LI UDŽBENICI PRIČE I ZAŠTO JE PRIPOVIJEDANJE VAŽNO?
Metodika hrvatskoga jezika
 

PROGRAM I RASPORED WEBINARA

PROGRAM WEBINARA

Nakon ove online edukacije znat ćete:

• zašto je pripovijedanje važno
• kako književnoumjetničke tekstove (i ne samo njih) približiti (današnjoj) djeci
• kako uključiti pripovijedanje u nastavni proces
• pružaju li nam udžbenici tekstove za pripovijedanje
• kako tekst za čitanje pretvoriti u tekst za pričanje
• zašto je njegovanje govora danas novi pedagoški zadatak
• koje metode pripovijedanja postoje i kako ih najbrže usvojiti.

Također, moći ćete i:

• upoznati i primijeniti neke načine pripovijedanja kako biste ih mogli koristiti u razredu
• etapu interpretativnog čitanja nadopuniti drugim metodama približavanja tekstova učenicima
• uočiti i koristiti metodu pripovijedanja u nastavi jezika.

Ova je online edukacija za vas jer:

• ste Vi učitelj kojem je stalo do toga da djeca vole hrvatski jezik
• ste Vi učitelj koji želi da im hrvatski postane najdraži predmet
• ste Vi učitelj koji želi unaprijediti svoj rad prije svega zbog dobra povjerene mu djece
• jer volite priče i pripovijedanje.

Zadatci koje bi bilo poželjno napraviti prije online edukacije:

• Odabrati jednu kraću priču iz udžbenika Čitam i pišem na kojoj ćete u radionici raditi

O Vašem predavaču:

Vladimira Velički izvanredna je profesorica na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje izvodi kolegije s područja Metodike hrvatskoga jezika i književnosti te kolegij Odgoj za dobrotu. Glavni su joj profesionalni interesi vezani uz područje metodike književnosti i hrvatskoga jezika, razvoj i poticanja govora, pripovijedanje, utjecaj medija na recepciju književnih djela, odgoj i ponašanje te logoterapiju. Objavila je velik broj znanstvenih i stručnih radova, nekoliko stručnih knjiga („Stihovi u pokretu. Malešnice i igre prstima kao poticaj za govor“ u suautorstvu s Ivankom Katarinčić , „Jezične igre za velike i male“ u suautorstvu s Anitom Peti Stantić) te znanstvenu monografiju „Pričanje priča – stvaranje priča. Povratak izgubljenomu govoru“. Sudjelovala je na brojnim znanstvenim i stručnim skupovima u zemlji i inozemstvu, kao izlagač i pozvani predavač. Autorica je i suautorica udžbenika za hrvatski jezik i književnost u osnovnoj školi. Također je autorica nekoliko slikovnica i zbirke priča za djecu predškolske i rane školske dobi.

RASPORED WEBINARA

Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.

Prezentacija o važnosti pripovijedanja, izazovima, tekstovima u udžbenicima iz jezika i književnosti, mogućnostima njihove govorne interpretacije uz interaktivni razgovor (25 minuta)
Primjeri pripovijedanja (5 minuta)
Samostalno pronalaženje tekstova vježba pripovijedanja u skupinama (10 minuta)
Zaključni razgovor (5 minuta)