PROGRAM I RASPORED WEBINARA
PROGRAM WEBINARA
Nakon ove online edukacije razumjet ćete/znat ćete/upoznat ćete:
• metode učenja i poučavanja koje potiču razvoj kompetencija učenja u nastavi povijesti
• tehnike pamćenja za savladavanje faktografskih podataka
• kako metodički osmišljavati i planirati nastavne sadržaje iz povijesti s dimenzijom učenja učenja.
Također, moći ćete i:
• razlikovati metode koje odgovaraju sadržaju deskriptivnog karaktera i metode koje odgovaraju sadržaju procesnog karaktera
• koristiti se kreativnim metodama u nastavi povijesti
• objasniti kako predodžbe o nastavnom predmetu utječu na kvalitetu i uspješnost u učenju.
Ova je online edukacija za Vas jer...
• Vi ste nastavnik povijesti i želite potaknuti razvoj učeničkih kompetencija učenja u kontekstu nastavnog sadržaja iz povijesti te želite unaprijediti svoje didaktičko-metodičke kompetencije.
Preduvjeti:
• završena edukacija Učiti kako učiti – uvod.
Zadatci koje bi bilo poželjno napraviti prije online edukacije:
• pročitati poglavlje Metode učenja iz knjige Učiti se može naučiti, Jerčić, M. (2018.).
Poželjno je prije online edukacije napraviti sljedeće:
• pročitati članak Effective Teaching in History: The Perspectives of History Student-Teachers, Gideon Boadu.
O Vašem predavaču:
Maja Jerčić, mag. paed. već se godinama bavi učenjem učenja kroz edukacije te kao autorica stručnih knjiga: Učimo učiti: ŠTO je kvalitetno znanje i KAKO ga stjecati, Učiti se može naučiti. U sklopu KoHo pedagogije koju vodi redovito održava edukacije za stručnjake i roditelje. Učiti se može naučiti, A što da radi roditelj: uloga roditelja u obrazovanju djeteta, Dječji mozak i rani razvoj, STEMati od malih nogu, Stres, burnout, promjene, Roditeljski burnout, Danski odgoj djece – što možemo naučiti itd. Bavi se razvojem e-learning tečajeva za tvrtke i obrazovne ustanove. Osim knjiga, objavila je i jedan multimedijski priručnik o medijskoj pismenosti te dvije slikovnice. Uređuje znanstveno-obrazovni sadržaj u sklopu televizijske platforme Online LIVE TV Croatia na društvenim mrežama te uređuje i vodi emisiju o znanosti i učenju ZNAMenka.
RASPORED WEBINARA
Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.
Slike o povijesti (20 minuta)
• prezentacija: utjecaj mentalnih predodžbi na kvalitetu i uspješnost u učenju
• rasprava: kako razvijamo predodžbe o nastavnom predmetu povijest
Nastavni sadržaj deskriptivnog i nastavni sadržaj procesnog karaktera i kompatibilne metode učenja (40 minuta)
• prezentacija: objašnjenje sadržaja deskriptivnog i procesnog karaktera
• opis i objašnjenje upotrebe metoda učenja i poučavanja koje odgovaraju sadržajima deskriptivnog, tj. procesnog karaktera na primjerima sadržaja iz povijesti
• vježba prema strukturiranim zadatcima
Tehnike pamćenja (20 minuta)
• interaktivna prezentacija tehnika pamćenja kroz zadatke i primjere
Osmišljavanje i planiranje nastavnog sadržaja iz povijesti s dimenzijom učenja učenja (30 minuta)
• prezentacija primjera razrade nastavnog sata povijesti s dimenzijom učenja učenja
• grupni rad: vježba razrade nastavnog sata povijesti s dimenzijom učenja učenja prema zadnim primjerima
Sažetak i odgovaranje na pitanja iz Q&A odjeljka (10 minuta).