MEĐUPREDMETNE TEME - MODUL 1: UČITI KAKO UČITI - PREDAVANJE 1/3
UČITI KAKO UČITI (UVOD)
Osmišljavanje i planiranje međupredmetne teme
PROGRAM I RASPORED WEBINARA
PROGRAM WEBINARA
Nakon ove online edukacije razumjet ćete / znat ćete:
• što podrazumijevaju kompetencije učenja (četverodijelni sustav kompetencije učenja)
• koja su načela nastave koja potiče razvoj kompetencija učenja
• kako metodički osmišljavati i planirati nastavne sadržaje s dimenzijom učenja učenja.
Također, moći ćete:
• kreirati izvedbeni plan za nastavni sat s integriranom dimenzijom učenja učenja
• objasniti pojam kvalitetnog znanja
• razlikovati učenje kao proces usvajanja informacija i učenje kao proces konstrukcije znanja
• usporediti pasivnu i na sadržaj orijentiranu nastavu te aktivnu i na učenika orijentiranu nastavu.
Ova je online edukacija za vas jer ste...
• ravnatelj koji je odgovoran za velik broj zaposlenika i želite poboljšati svoje vještine za poticaj i inspiraciju za rad u kontekstu stvaranja kulture učenja unutar ustanove
• učitelj razrednik koji radi s različitim skupinama učenika i želite potaknuti razvoj njihovih kompetencija učenja
• učitelj koji želi unaprijediti svoje didaktičko-metodičke kompetencije.
Zadatci koje bi bilo poželjno napraviti prije edukacije:
• pročitati Mogućnosti razvijanja kompetencija učenja u suvremenoj nastavi, Koludrović, M. (2013), u Pedagogijska istraživanja 10 (2): 295 – 307.
Poželjno je prije online edukacije napraviti sljedeće:
• pogledati video ‘’Learning How to Learn’’, Barbara Oakley.
O Vašem predavaču:
Maja Jerčić, mag. paed. već se godinama bavi učenjem učenja kroz edukacije te kao autorica stručnih knjiga: Učimo učiti: ŠTO je kvalitetno znanje i KAKO ga stjecati, Učiti se može naučiti. U sklopu KoHo pedagogije koju vodi redovito održava edukacije za stručnjake i roditelje. Učiti se može naučiti, A što da radi roditelj: uloga roditelja u obrazovanju djeteta, Dječji mozak i rani razvoj, STEMati od malih nogu, Stres, burnout, promjene, Roditeljski burnout, Danski odgoj djece – što možemo naučiti itd. Bavi se razvojem e-learning tečajeva za tvrtke i obrazovne ustanove. Osim knjiga, objavila je i jedan multimedijski priručnik o medijskoj pismenosti te dvije slikovnice. Uređuje znanstveno-obrazovni sadržaj u sklopu televizijske platforme Online LIVE TV Croatia na društvenim mrežama te uređuje i vodi emisiju o znanosti i učenju ZNAMenka.
RASPORED WEBINARA
Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.
ZAŠTO UČENIKE UČITI KAKO UČITI (20 minuta)
• Prezentacija: razlozi zašto učenike učiti učiti.
• Rasprava: naša školska iskustva i nastavnici koji su nas učili učiti.
• Interaktivni zadatak preko online alata: osobne teorije djelovanja stručnjaka.
STRUKTURA KOMPETENCIJE UČENJA (30 minuta)
• Prezentacija: objašnjenje kompetencije učenja kroz 4 područja: područje znanja, područje sposobnosti, područje sustava vrijednosti, stavova, uvjerenja i motivacijskih odrednica, voljno-djelatno područje.
NAČELA NASTAVE KOJA POTIČE RAZVOJ KOMPETENCIJA UČENJA (30 minuta)
• Interaktivna prezentacija načela kroz primjere, izazove, zadatke i priče.
OSMIŠLJAVANJE I PLANIRANJE NASTAVNOG SADRŽAJA S DIMENZIJOM UČENJA UČENJA (30 minuta)
• Upitnik (preko online alata) o razradi i izvedbi nastavnog sata koji integrira dimenziju učenja učenja.
• Prezentacija primjera razrade nastavnog sata s dimenzijom učenja učenja.
• Grupni rad: vježba razrade nastavnog sata s dimenzijom učenja učenja prema zadnim primjerima.
SAŽETAK WEBINARA, ANKETA I Q&A (10 minuta).
OVA JE EDUKACIJA DIO MODULA:
Modul 1: UČITI KAKO UČITI
Webinar 1: Učiti kako učiti (uvod)
Webinar 2: Učiti kako učiti (povijest)
Webinar 3: Učiti kako učiti (geografija)