PROGRAM I RASPORED WEBINARA
PROGRAM WEBINARA
Nakon ove online edukacije razumjet ćete / znat ćete / upoznat ćete:
• vrste slušanja
• razliku između aktivnoga i pasivnoga slušanja
• što je kreativnost i koje su karakteristike jezične kreativnosti.
Također, moći ćete i:
• razumjeti koji su ometači ili distraktori aktivnoga slušanja
• kako poticati aktivno slušanje kod učenika
• kako pronaći zadatke aktivnoga slušanja u udžbeničkim materijalima.
Ova je online edukacija za vas jer...
• Vi ste učitelj koji treba razumjeti što je aktivno slušanje
• Vi ste učitelj koji želi poticati svoje učenike na aktivno slušanje
• Vi ste učitelj koji želi unaprijediti svoje znanje i vještine u području kreativnosti i aktivnoga slušanja.
Preduvjeti:
• učitelj razredne nastave
• učitelj hrvatskoga jezika
• stručni suradnik koji u svom radu želi poticati aktivno slušanje.
Zadatci koje bi bilo poželjno napraviti prije online edukacije:
• pogledati Kurikulum nastavnoga predmeta Hrvatski jezik u domeni Jezik i komunikacija (2. ishod – slušanje).
Poželjno je prije online edukacije napraviti sljedeće:
• razmisliti koliko u životu aktivno slušte
• razmisliti o zadatcima slušanja u udžbeniku koji koristite i vrednovati ih.
O Vašem predavaču:
Katarina Aladrović Slovaček rođena je u Požegi, a djetinjstvo je provela u Pleternici. Davne 1999. došla je na studij u Zagreb i ovdje ostala. Prvo je diplomirala kroatistiku i sociologiju, potom magistrirala, a na koncu i doktorirala s temom razvoja jezičnih kompetencija u ranojezičnome diskursu. Kratko je radila u osnovnoj školi i gimnaziji kao profesorica hrvatskoga jezika i sociologije, a već 14 godina radi na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje predaje kolegije vezane uz hrvatski jezik. Od 2016. godine piše udžbenike za hrvatski jezik u osnovnoj školi – Čitam i pišem 1, 2, 3 i 4 na što je osobito ponosna, kao i na svoje dvije knjige Kreativne jezične igre (2018) i Od usvajanja do učenja hrvatskoga jezika (2019). Napisala je šezdesetak znanstvenih i stručnih radova te sudjelovala na mnogobrojnim domaćim i međunarodnim konferencijama, ljetnim i zimskim školama te studijskim boravcima u inozemstvu. Majka je četvero djece: Andrije, Pavle, Matije i Karle. Piše blog, svira orgulje, pjeva u zboru, vodi glazbeno-jezične radionice za djecu te sudjeluje kao edukator u komunikacijskim tečajevima za odrasle.
Vlatka Domišljanović diplomirala je na Pedagoškoj akademiji, današnjem Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. No godine se radije ne bi sjetila. Sudjelovala je kao učiteljica u raznim znanstvenim projektima i istraživanjima na temu čitanja i pisanja i tako stekla neprocjenjivo iskustvo. Od 2012. godine članica je autorskog tima za hrvatski jezik u osnovnoj školi – Čitam i pišem 1, 2, 3 i 4. U svih proteklih 35 godina ponosna je na činjenicu da su joj svi učenici dobro naučili i čitati i pisati, te vješto računati. Pri tome voli reći da joj je najvažnije da učenici s veseljem dolaze u školu. Danas je još uvijek sretna i ponosna mama te vesela baka.
RASPORED WEBINARA
Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.
A (5 minuta)
• Uvod – zašto smo ovdje, nekoliko pitanja (retoričkih)
B (15 minuta)
• O slušanju (općenito, vrste)
• Upitnik o slušanju
C (10 minuta)
• Kreativnost u udžbenicima
• Procjena kreativnosti udžbenika koji koristite
D (7 minuta)
• Intervju s Vlatkom Domišljanović – Kreativni elementi udžbenika Čitam i pišem u poticanju slušanja
E (3 minuta)
• Zadatak
F (5 minuta)
• Zaključak
Sažetak i odgovaranje na pitanja iz Q&A odjeljka