PROGRAM I RASPORED WEBINARA

PROGRAM WEBINARA

Nakon ove online edukacije razumjet ćete / znat ćete / upoznat ćete:

• vrste slušanja
• razliku između aktivnoga i pasivnoga slušanja
• što je kreativnost i koje su karakteristike jezične kreativnosti.

Također, moći ćete i:

• razumjeti koji su ometači ili distraktori aktivnoga slušanja
• kako poticati aktivno slušanje kod učenika
• kako pronaći zadatke aktivnoga slušanja u udžbeničkim materijalima.


Ova je online edukacija za vas jer...

• Vi ste učitelj koji treba razumjeti što je aktivno slušanje
• Vi ste učitelj koji želi poticati svoje učenike na aktivno slušanje
• Vi ste učitelj koji želi unaprijediti svoje znanje i vještine u području kreativnosti i aktivnoga slušanja.

Preduvjeti:

• učitelj razredne nastave
• učitelj hrvatskoga jezika
• stručni suradnik koji u svom radu želi poticati aktivno slušanje.

Zadatci koje bi bilo poželjno napraviti prije online edukacije:

• pogledati Kurikulum nastavnoga predmeta Hrvatski jezik u domeni Jezik i komunikacija (2. ishod – slušanje).

Poželjno je prije online edukacije napraviti sljedeće:

• razmisliti koliko u životu aktivno slušte
• razmisliti o zadatcima slušanja u udžbeniku koji koristite i vrednovati ih.

O Vašem predavaču:

Katarina Aladrović Slovaček rođena je u Požegi, a djetinjstvo je provela u Pleternici. Davne 1999. došla je na studij u Zagreb i ovdje ostala. Prvo je diplomirala kroatistiku i sociologiju, potom magistrirala, a na koncu i doktorirala s temom razvoja jezičnih kompetencija u ranojezičnome diskursu. Kratko je radila u osnovnoj školi i gimnaziji kao profesorica hrvatskoga jezika i sociologije, a već 14 godina radi na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu gdje predaje kolegije vezane uz hrvatski jezik. Od 2016. godine piše udžbenike za hrvatski jezik u osnovnoj školi – Čitam i pišem 1, 2, 3 i 4 na što je osobito ponosna, kao i na svoje dvije knjige Kreativne jezične igre (2018) i Od usvajanja do učenja hrvatskoga jezika (2019). Napisala je šezdesetak znanstvenih i stručnih radova te sudjelovala na mnogobrojnim domaćim i međunarodnim konferencijama, ljetnim i zimskim školama te studijskim boravcima u inozemstvu.  Majka je četvero djece: Andrije, Pavle, Matije i Karle. Piše blog, svira orgulje, pjeva u zboru, vodi glazbeno-jezične radionice za djecu te sudjeluje kao edukator u komunikacijskim tečajevima za odrasle.

Vlatka Domišljanović diplomirala je na Pedagoškoj akademiji, današnjem Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. No godine se radije ne bi sjetila. Sudjelovala je kao učiteljica u raznim znanstvenim projektima i istraživanjima na temu čitanja i pisanja i tako stekla neprocjenjivo iskustvo. Od 2012. godine članica je autorskog tima za hrvatski jezik u osnovnoj školi – Čitam i pišem 1, 2, 3 i 4. U svih proteklih 35 godina ponosna je na činjenicu da su joj svi učenici dobro naučili i čitati i pisati, te vješto računati. Pri tome voli reći da joj je najvažnije da učenici s veseljem dolaze u školu. Danas je još uvijek sretna i ponosna mama te vesela baka.

RASPORED WEBINARA

Raspored je okviran te je podložan promjenama s obzirom na tijek edukacije i interakcije.

A (5 minuta)

• Uvod – zašto smo ovdje, nekoliko pitanja (retoričkih)

B (15 minuta)

• O slušanju (općenito, vrste)
• Upitnik o slušanju

C (10 minuta)

• Kreativnost u udžbenicima
• Procjena kreativnosti udžbenika koji koristite

D (7 minuta)

• Intervju s Vlatkom Domišljanović – Kreativni elementi udžbenika Čitam i pišem u poticanju slušanja

E (3 minuta)

• Zadatak

F (5 minuta)

• Zaključak

Sažetak i odgovaranje na pitanja iz Q&A odjeljka