ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. LK. A.2.1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Učenik odgovara likovnim i vizualnim izražavanjem na razne vrste poticaja.
Učenik, u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi:
-
- likovni jezik (obvezni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći pri realizaciji ideje u određenom zadatku)
- iskustvo usmjerenog opažanja
- izražavanje pokretom, zvukom, glumom koje povezuje s likovnim izražavanjem kroz kreativnu igru
- doživljaj temeljen na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Učenik se izražava slijedeći pravila kreativnog procesa; likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite doživljaje i sadržaje koristeći likovni jezik i slobodne asocijacije.
SADRŽAJ
Učenik, u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi likovni jezik tako da kreće od doživljaja cjeline prema detalju.
Obvezni likovni pojmovi:
Tok i karakter crta.
Osnovne i izvedene boje. Tonovi boja.
Kontrast svijetlih i tamnih boja, toplih i hladnih boja.
Kontrast oblika i veličina ploha i tijela.
Ritam mrlja, ploha, boja i tijela.
Odnosi veličina likova i masa: veće, manje, jednako.
Učenik odgovara likovnim i vizualnim izražavanjem na razne vrste poticaja:
-
- osobni sadržaji (osjećaji, misli, iskustva, vrijednosti i stavovi)
- sadržaji likovne/vizualne umjetnosti ili sadržaji/izraz drugih umjetničkih područja
- sadržaji iz svakodnevnog života i neposredne okoline (informacije).
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Učenik upoznaje i druge likovne pojmove, ako učitelj smatra da mu mogu pomoći u realizaciji ideje u određenome zadatku.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. LK. A.2.2. Učenik demonstrira poznavanje osobitosti različitih likovnih materijala i postupaka pri likovnom izražavanju.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Učenik primjećuje osobitosti likovnih materijala i postupaka te ih primjenjuje pri likovnom izražavanju.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Učenik upotrebljava likovne materijale i postupke u izradi svog likovnog rada.
SADRŽAJ
Učenik koristi neke od predloženih likovnih materijala i tehnika te digitalne tehnologije:
Crtački: olovka, ugljen, kreda, flomaster, tuš, pero, kist, lavirani tuš.
Slikarski: akvarel, gvaš, tempere, pastel, flomasteri, kolaž papir, kolaž iz časopisa.
Prostorno-plastički: glina, glinamol, papir-plastika, ambalaža i drugi materijali, aluminijska folija.
Grafički: monotipija.
Digitalna tehnologija: digitalni fotoaparat, pametni telefon.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
U prve dvije godine učenja naglasak je na upoznavanju tehnika i postupaka kojima se razvijaju fine motoričke vještine (preciznost, usredotočenje, koordinacija prstiju i očiju, sitni pokreti). Učitelj potiče učenika na korištenje što većeg broja tehnika i postupaka te na istraživanje njihovih mogućnosti. Vrednuje se učenikov osobni napredak pri korištenju određene tehnike i razvoju finih motoričkih vještina.
Razina usvojenosti odnosi se na konkretnu demonstraciju na nastavi te se može i ne mora sumativno vrednovati.