ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. GK. A.1.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Poznaje određeni broj kraćih skladbi (cjelovite skladbe, stavci ili ulomci) različitih vrsta glazbe (klasična, tradicijska, popularna, jazz i filmska glazba).


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Poznaje 3 – 10 skladbi.


SADRŽAJ
cjelovite skladbe, stavci ili ulomci klasične, tradicijske, popularne, jazz i filmske glazbe.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ISHODA

    • učenik poznaje 3 – 10 skladbi
    • poželjno je upoznavanje skladbe provesti pomoću audio i/ili videozapisa dviju ili više izvedbi iste skladbe
    • za realizaciju ishoda A.1.1. kod kraćih skladbi obvezno je cjelovito slušanje, a preporuča se i višekratno (ne nužno uzastopno) slušanje
    • višekratnim slušanjem učitelj će poticati učenika na zapamćivanje skladbe (dijela ili cjelovite skladbe), imena skladatelja i naziva skladbe
    • učitelj će tijekom godine na različite načine pratiti ostvarenje ishoda (preporučuju se formativni oblici praćenja)
    • učitelj će ustrajnim i kontinuiranim radom poticati učenike na što višu razinu poznavanja glazbenih djela
    • poželjno je da učenik s učiteljem posjeti najmanje jedan glazbeno-kulturni događaj
    • učitelj samostalno odabire glazbena djela za slušanje, primjerena dobi učenika.

ODGOJNO OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. GK. A.1.2. Učenik temeljem slušanja razlikuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Temeljem slušanja razlikuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice:

    • metar/dobe
    • tempo
    • visina tona
    • dinamika
    • boja/izvođači.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Razlikuje glazbeno-izražajne sastavnice (jednu od druge).


SADRŽAJ
cjelovite skladbe, stavci ili ulomci klasične, tradicijske, popularne, jazz i filmske glazbe.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • učenik pljeskanjem ili koračanjem tijekom slušanja označava metar/dobe
    • učenik prepoznaje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice (uz pomoć učitelja / uz poticaj učitelja / samostalno), s naglaskom na kontrastna obilježja:
    • tempo – brzo, polagano
    • visina tona – visoko, duboko
    • dinamika – glasno, tiho
    • boja/izvođači – jedan, više (uz neobvezno prepoznavanje pojedinih glazbala i pjevačkih glasova).
    • Napomena: od učenika se ne traži korištenje stručne terminologije.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. GK. B.1.1. Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe, usklađuje vlastitu izvedbu s izvedbama drugih učenika te vrednuje vlastitu izvedbu, izvedbe drugih i zajedničku izvedbu.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Sudjeluje u zajedničkoj izvedbi te opisuje zajedničku izvedbu.


SADRŽAJ
pjesme/brojalice i glazbene igre primjerene dobi i sposobnostima učenika.


PREPORUKE ZA OSTVARENJE ISHODA

    • učenik izvodi najmanje 10 pjesama/brojalica i glazbenih igara tijekom godine
    • učenik usklađuje vlastito pjevanje/izvođenje određenog broja pjesama/brojalica i glazbenih igara s izvedbama drugih učenika
    • učenik vrednuje vlastitu izvedbu, izvedbe drugih i zajedničku izvedbu
    • učitelj odabire pjesme primjerene dobi i sposobnostima učenika (određeni broj treba biti iz zavičaja)
    • kod učenika s manje razvijenim glazbenim sposobnostima vrednovanje naučenoga (brojčano ocjenjivanje) treba se temeljiti na njegovu odnosu prema aktivnosti i uključenosti u aktivnost.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. GK. B.1.2. Učenik pjeva/izvodi pjesme i brojalice.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Pjeva/izvodi pjesme i brojalice i pritom uvažava glazbeno-izražajne sastavnice (metar/dobe, tempo, visina tona, dinamika).


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Samostalno pjeva/izvodi pjesme i brojalice.


SADRŽAJ
pjesme/brojalice primjerene dobi i sposobnostima učenika.


PREPORUKE ZA OSTVARIVANJE ISHODA

    • pjeva/izvodi najmanje 10 pjesama/brojalica tijekom godine
    • učitelj potiče pjevanje/izvođenje određenog broja pjesama/brojalica napamet (prema sposobnostima i interesu učenika)
    • preporuča se višekratno izvođenje/uvježbavanje pjesama/brojalica, na različite načine
    • učitelj odabire pjesme primjerene dobi i sposobnostima učenika
    • kod učenika s manje razvijenim glazbenim sposobnostima vrednovanje naučenoga (brojčano ocjenjivanje) treba se temeljiti na njegovu odnosu prema aktivnosti i uključenosti u aktivnost
    • učenik uvažava sljedeće glazbeno-izražajne sastavnice: metar/dobe (dvodobna, trodobna), tempo (umjeren, spor), dinamika (glasno, tiho).

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. GK. B.1.3. Učenik izvodi glazbene igre uz pjevanje, slušanje glazbe i pokret uz glazbu.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Izvodi glazbene igre uz pjevanje, s tonovima/melodijama /ritmovima, uz slušanje glazbe te prati glazbu pokretom, a pritom opaža i uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Samostalno izvodi glazbene igre s pjevanjem, s tonovima/melodijama/ritmovima, uz slušanje glazbe i prati pokretom pjesme i skladbe.


SADRŽAJ
Glazbene igre primjerene dobi i sposobnostima učenika, cjelovite skladbe, stavci ili ulomci klasične, tradicijske, popularne, jazz i filmske glazbe.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ISHODA

    • učenik prati glazbu pokretom/plesom, a pritom opaža te uvažava glazbeno-izražajne sastavnice: metar/dobe (dvodobna, trodobna), tempo (umjeren, spor), dinamika (glasno, tiho)
    • kod učenika s manje razvijenim glazbenim sposobnostima vrednovanje naučenoga (brojčano ocjenjivanje) treba se temeljiti na njegovu odnosu prema aktivnosti i uključenosti u aktivnost
    • učitelj odabire igre i skladbe primjerene dobi i sposobnostima učenika (određeni broj treba biti iz zavičaja).

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. GK. B.1.4. Učenik stvara/improvizira melodijske i ritamske cjeline te svira uz pjesme/brojalice koje izvodi.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Stvara/improvizira melodijske i ritamske cjeline pjevanjem, pokretom/plesom, pljeskanjem, lupkanjem, koračanjem i/ili udaraljkama.

Svira na udaraljkama ili tjeloglazbom uz pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Stvara/improvizira melodijske i ritamske cjeline pjevanjem, pokretom, pljeskanjem, lupkanjem, koračanjem i/ili udaraljkama.
Svira na udaraljkama (dječji instrumentarij) ili tjeloglazbom uz pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi.


SADRŽAJ
pjesme/brojalice i glazbene igre primjerene dobi i sposobnostima učenika.


PREPORUKE ZA OSTVARIVANJE ISHODA

    • učenik stvara/improvizira melodijske cjeline pjevanjem ili sviranjem
    • učenik stvara/improvizira ritamske cjeline glasom, pokretom/plesom, pljeskanjem, lupkanjem, koračanjem i/ili udaraljkama
    • učenik pljeskanjem ili koračanjem označava metar/dobe
    • učenik pljeskanjem ili na udaraljkama svira ritam
    • učenik svira na udaraljkama ili tjeloglazbom uz skladbe i pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi
    • učenik prati glazbu pokretom/plesom, a pritom opaža te uvažava glazbeno-izražajne sastavnice
    • kod učenika s manje razvijenim glazbenim sposobnostima vrednovanje naučenoga (brojčano ocjenjivanje) treba se temeljiti na njegovu odnosu prema aktivnosti i uključenosti u aktivnost
    • učitelj odabire igre i skladbe primjerene dobi i sposobnostima učenika (određeni broj iz zavičaja)

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD 
OŠ. GK. C.1.1. Učenik na osnovu slušanja glazbe i aktivnog muziciranja prepoznaje različite uloge glazbe.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Na osnovu slušanja glazbe i aktivnog muziciranja prepoznaje različite uloge glazbe (svečana glazba, glazba za ples i sl.).


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Prepoznaje različite uloge glazbe.


SADRŽAJ
Glazbeno-kulturni događaj u autentičnom, prilagođenom i virtualnom okružju.


PREPORUKE ZA OSTVARIVANJE ISHODA
Ishod C.1.1. realizira se kroz ishode A i B domene.