ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. LK. A.1.1. Učenik prepoznaje umjetnost kao način komunikacije odgovara na različite poticaje likovnim izražavanjem.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

Učenik odgovara likovnim i vizualnim izražavanjem na razne vrste poticaja.

Učenik, u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi:

    • likovni jezik (obvezni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći pri realizaciji ideje u određenom zadatku)
    • iskustvo usmjerenog opažanja
    • izražavanje pokretom, zvukom, glumom koje povezuje s likovnim izražavanjem kroz kreativnu igru
    • doživljaj temeljen na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Učenik prepoznaje različita područja umjetničkog izražavanja;
izražava se putem kreativne igre, pomoću likovnog jezika.


SADRŽAJ
Učenik u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi likovni jezik tako da kreće od doživljaja cjeline prema detalju.
Obvezni likovni pojmovi:
Točka, crta.
Dugine boje, osnovne i izvedene boje, miješanje boja.
Razlika između lika i tijela.
Ploha, lik, geometrijski i slobodni likovi, mrlja, potez.
Hrapava i glatka površina.
Masa i prostor: puno, prazno, geometrijska i slobodna tijela, obla i uglata tijela; građenje, dodavanje i oduzimanje oblika.
Ritam: ponavljanje i izmjena oblika na plohi i u prostoru.
Odnosi: veće, manje, jednako na plohi i u prostoru; dodavanje i oduzimanje oblika.
Smještaj: okomito, vodoravno, koso, iznad, ispod, gore, dolje, između, unutar, izvan; na plohi i u prostoru.
Učenik odgovara likovnim i vizualnim izražavanjem na razne vrste poticaja:

    •  osobni sadržaji (osjećaji, misli, iskustva, stavovi i vrijednosti)
    •  sadržaji likovne i vizualne umjetnosti ili sadržaji/izraz drugih umjetničkih područja
    •  sadržaji iz svakodnevnog života i neposredne okoline (informacije).

PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Učenik upoznaje i druge likovne pojmove, ako učitelj smatra da mu mogu pomoći u realizaciji ideje u određenome zadatku.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. LK. A.1.2. Učenik demonstrira poznavanje osobitosti različitih likovnih materijala i postupaka pri likovnom izražavanju.

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Učenik primjećuje osobitosti likovnih materijala i postupaka te ih primjenjuje pri likovnom izražavanju.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Učenik upotrebljava likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada.


SADRŽAJ
Učenik koristi neke od predloženih likovnih materijala i tehnika:
Crtački: olovka, ugljen, kreda, flomaster, tuš i drvce, tuš i kist.
Slikarski: akvarel, gvaš, tempere, pastel, kolaž papir, kolaž iz časopisa.
Prostorno-plastički: glina, glinamol, papir-plastika, ambalaža i drugi materijali.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
U prve dvije godine učenja naglasak je na upoznavanju tehnika i postupaka kojima se razvijaju fine motoričke vještine (preciznost, usredotočenje, koordinacija prstiju i očiju, sitni pokreti). Učitelj potiče učenika na korištenje što većeg broja tehnika i postupaka te na istraživanje njihovih mogućnosti. Vrednuje se učenikov osobni napredak pri korištenju određene tehnike i razvoju finih motoričkih vještina.
Razina usvojenosti odnosi se na konkretnu demonstraciju na nastavi te se može i ne mora sumativno vrednovati.