ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. GK. A.2.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Poznaje određeni broj kraćih skladbi (cjelovite skladbe, stavci ili ulomci) različitih vrsta glazbe (klasična, tradicijska, popularna, jazz, filmska glazba).
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Poznaje 3 – 10 kraćih skladbi.
SADRŽAJ
cjelovite skladbe, stavci ili ulomci klasične, tradicijske, popularne, jazz i filmske glazbe.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- učenik poznaje 3 – 10 skladbi
- poželjno je upoznavanje skladbe provesti pomoću audio i/ili videozapisa dviju ili više izvedbi iste skladbe
- za realizaciju ishoda A.2.1. kod kraćih skladbi obvezno je cjelovito slušanje, a preporuča se i višekratno (ne nužno uzastopno) slušanje
- višekratnim slušanjem učitelj će poticati učenika na zapamćivanje skladbe (dijela ili cjelovite skladbe), imena skladatelja i naziva skladbe
- učitelj će tijekom godine na različite načine pratiti ostvarenje ishoda (preporučuju se formativni oblici praćenja)
- učitelj će ustrajnim i kontinuiranim radom poticati učenike na što višu razinu poznavanja glazbenih djela
- poželjno je da učenik s učiteljem posjeti najmanje jedan glazbeno-kulturni događaj
- učitelj samostalno odabire glazbena djela za slušanje, primjerena dobi učenika.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. GK. A.2.2. Učenik temeljem slušanja, razlikuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA
Temeljem slušanja razlikuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice:
-
- metar/dobe
- tempo
- visina tona
- dinamika
- boja/izvođači.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI “DOBAR” NA KRAJU RAZREDA
Razlikuje glazbeno-izražajne sastavnice (jednu od druge).
SADRŽAJ
cjelovite skladbe, stavci ili ulomci klasične, tradicijske, popularne, jazz i filmske glazbe.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA
-
- učenik pljeskanjem ili koračanjem tijekom slušanja označava metar/dobe
- učenik prepoznaje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice (uz pomoć učitelja / uz poticaj učitelja / samostalno), s naglaskom na kontrastna obilježja:
- tempo – brz, umjeren, spor
- visina tona – visoko, srednje, duboko
- dinamika – glasno, srednje glasno, tiho
- boja/izvođači – jedan, više (uz neobvezno prepoznavanje pojedinih glazbala i pjevačkih glasova).
- Napomena: od učenika se ne traži korištenje stručne terminologije.