ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

OŠ. HJ. A.4.1. Učenik razgovara i govori u skladu s komunikacijskom situacijom.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • razgovara i govori prema zadanoj ili slobodnoj temi
    • sadržajem i strukturom govorenja cjelovito obuhvaća temu
    • organizira govor prema jednostavnoj strukturi: uvod, središnji dio, završetak
    • stvaralačkim postupcima oblikuje govorene tekstove
    • sudjeluje u organiziranoj ili spontanoj raspravi
    • poštuje pravila komunikacije u raspravi: sluša sugovornike, govori kad ima riječ
    • prepoznaje važnost neverbalne komunikacije
    • primjenjuje nove riječi u komunikacijskoj situaciji
    • poštuje društveno prihvatljiva pravila uljudne komunikacije u različitim životnim situacijama

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

razgovara u skladu sa zadanom ili slobodnom temom poštujući pravila uljudnoga ophođenja


SADRŽAJ

tekstovi: obavijest, poruka, kratki opis, organizirana i spontana rasprava, govorno oblikovani tekstovi.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.2.Učenik sluša različite tekstove, izdvaja važne podatke i prepričava sadržaj poslušanoga teksta.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • izdvaja važne podatke iz poslušanoga teksta prema uputi
    • oblikuje bilješke na temelju izdvojenih podataka
    • prepričava poslušani tekst na temelju bilježaka
    • objašnjava nepoznate riječi služeći se dječjim rječnicima

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

sluša različite vrste tekstova, prema smjernicama, izdvaja ključne podatke iz teksta


SADRŽAJ

tekstovi: književni i obavijesni tekstovi primjereni jezičnom razvoju i dobi, zvučni zapisi književnih tekstova.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.3. Učenik čita tekst i prepričava sadržaj teksta služeći se bilješkama.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • povezuje grafičku strukturu teksta i sadržaj
    • izdvaja važne podatke iz teksta i piše bilješke s obzirom na sadržaj i strukturu
    • prepričava tekst na temelju bilježaka
    • objašnjava podatke u grafičkim prikazima
    • objašnjava nepoznate riječi: na temelju vođenoga razgovora, zaključivanja na temelju konteksta, s pomoću rječnika nakon čitanja teksta

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

čita različite vrste tekstova, prema smjernicama, izdvaja ključne podatke iz teksta


SADRŽAJ

tekstovi: obavijesni, obrazovni i književni tekstovi primjereni dobi.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.4. Učenik piše tekstove prema jednostavnoj strukturi.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • piše tekstove poštujući strukturu: uvod, razrada i zaključak
    • piše prema predlošcima za ovladavanje gramatičkom i stilističkom normom potrebnom za strukturiranje teksta
    • piše ogledne i česte pridjeve (opisne, gradivne i posvojne pridjeve na -čki, -ćki, -ski, -ški)
    • točno piše posvojne pridjeve izvedene od vlastitih imena
    • piše veliko početno slovo: imena naroda, stanovnika, država, geografskih cjelina, knjiga, filmova, novina
    • provjerava pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

prema predlošku piše kratke tekstove u skladu s razvijenom sposobnošću promatranja i zapažanja (usustavljuje zapažanja i oblikuje kompoziciju opisa) te uz pomoć učitelja provjeravajući pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost.


SADRŽAJ

tekstovi: bilješka, pisani sastavak, SMS, poruka elektroničke pošte, pismo, sažetak, opis.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.5. Učenik oblikuje tekst primjenjujući znanja o imenicama, glagolima i pridjevima uvažavajući gramatička i pravopisna pravila.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

    • razumije gramatičku kategoriju vrste riječi (imenice, glagoli, pridjevi)
    • pravilno upotrebljava broj i rod imenica i pridjeva koji se s njom slažu na oglednim primjerima
    • točno oblikuje prošlo, sadašnje i buduće vrijeme
    • točno oblikuje posvojne pridjeve
    • oblikuje rečenice u kojima se poštuju pravila sročnosti
    • funkcionalno upotrebljava riječi, sintagme i rečenice u skladu s dinamikom učenja s obzirom na jezični razvoj
    • funkcionalno primjenjuje jezična znanja

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

samostalno oblikuje sintagme, rečenice i kratki tekst te funkcionalno primjenjuje jezična znanja uz odstupanja.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.6. Učenik objašnjava razliku između zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnog jezika.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • služi se hrvatskim standardnim jezikom u javnoj komunikaciji u skladu s usvojenim jezičnim pravilima
    • razlikuje mjesni govor i hrvatski standardni jezik navodeći ogledne i česte primjere
    • uočava važnost pozitivnog odnosa prema mjesnom govoru
    • uočava važnosti mjesnoga govora i prepoznaje njegovu komunikacijsku ulogu na pojedinome prostoru (raznolikost hrvatskih govora, jezične zajednice u Hrvatskoj i izvan granica Republike Hrvatske)
    • čita i sluša tekstove na kajkavskome, čakavskom i štokavskom narječju i prepoznaje kojemu narječju pripada i prepoznaje narječje kojem pripada njegov govor

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

izražava se zavičajnim govorom i prepoznaje razliku između zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnoga jezika te uočava važnost učenja hrvatskoga standardnog jezika i pozitivnoga odnosa prema mjesnom govoru.