ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.1. Učenik razgovara i govori u skladu s komunikacijskom situacijom.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- razgovara i govori prema zadanoj ili slobodnoj temi
- sadržajem i strukturom govorenja cjelovito obuhvaća temu
- organizira govor prema jednostavnoj strukturi: uvod, središnji dio, završetak
- stvaralačkim postupcima oblikuje govorene tekstove
- sudjeluje u organiziranoj ili spontanoj raspravi
- poštuje pravila komunikacije u raspravi: sluša sugovornike, govori kad ima riječ
- prepoznaje važnost neverbalne komunikacije
- primjenjuje nove riječi u komunikacijskoj situaciji
- poštuje društveno prihvatljiva pravila uljudne komunikacije u različitim životnim situacijama
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
razgovara u skladu sa zadanom ili slobodnom temom poštujući pravila uljudnoga ophođenja
SADRŽAJ
tekstovi: obavijest, poruka, kratki opis, organizirana i spontana rasprava, govorno oblikovani tekstovi.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.2.Učenik sluša različite tekstove, izdvaja važne podatke i prepričava sadržaj poslušanoga teksta.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- izdvaja važne podatke iz poslušanoga teksta prema uputi
- oblikuje bilješke na temelju izdvojenih podataka
- prepričava poslušani tekst na temelju bilježaka
- objašnjava nepoznate riječi služeći se dječjim rječnicima
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
sluša različite vrste tekstova, prema smjernicama, izdvaja ključne podatke iz teksta
SADRŽAJ
tekstovi: književni i obavijesni tekstovi primjereni jezičnom razvoju i dobi, zvučni zapisi književnih tekstova.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.3. Učenik čita tekst i prepričava sadržaj teksta služeći se bilješkama.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- povezuje grafičku strukturu teksta i sadržaj
- izdvaja važne podatke iz teksta i piše bilješke s obzirom na sadržaj i strukturu
- prepričava tekst na temelju bilježaka
- objašnjava podatke u grafičkim prikazima
- objašnjava nepoznate riječi: na temelju vođenoga razgovora, zaključivanja na temelju konteksta, s pomoću rječnika nakon čitanja teksta
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
čita različite vrste tekstova, prema smjernicama, izdvaja ključne podatke iz teksta
SADRŽAJ
tekstovi: obavijesni, obrazovni i književni tekstovi primjereni dobi.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.4. Učenik piše tekstove prema jednostavnoj strukturi.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- piše tekstove poštujući strukturu: uvod, razrada i zaključak
- piše prema predlošcima za ovladavanje gramatičkom i stilističkom normom potrebnom za strukturiranje teksta
- piše ogledne i česte pridjeve (opisne, gradivne i posvojne pridjeve na -čki, -ćki, -ski, -ški)
- točno piše posvojne pridjeve izvedene od vlastitih imena
- piše veliko početno slovo: imena naroda, stanovnika, država, geografskih cjelina, knjiga, filmova, novina
- provjerava pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
prema predlošku piše kratke tekstove u skladu s razvijenom sposobnošću promatranja i zapažanja (usustavljuje zapažanja i oblikuje kompoziciju opisa) te uz pomoć učitelja provjeravajući pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost.
SADRŽAJ
tekstovi: bilješka, pisani sastavak, SMS, poruka elektroničke pošte, pismo, sažetak, opis.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.5. Učenik oblikuje tekst primjenjujući znanja o imenicama, glagolima i pridjevima uvažavajući gramatička i pravopisna pravila.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA
-
- razumije gramatičku kategoriju vrste riječi (imenice, glagoli, pridjevi)
- pravilno upotrebljava broj i rod imenica i pridjeva koji se s njom slažu na oglednim primjerima
- točno oblikuje prošlo, sadašnje i buduće vrijeme
- točno oblikuje posvojne pridjeve
- oblikuje rečenice u kojima se poštuju pravila sročnosti
- funkcionalno upotrebljava riječi, sintagme i rečenice u skladu s dinamikom učenja s obzirom na jezični razvoj
- funkcionalno primjenjuje jezična znanja
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
samostalno oblikuje sintagme, rečenice i kratki tekst te funkcionalno primjenjuje jezična znanja uz odstupanja.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.4.6. Učenik objašnjava razliku između zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnog jezika.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- služi se hrvatskim standardnim jezikom u javnoj komunikaciji u skladu s usvojenim jezičnim pravilima
- razlikuje mjesni govor i hrvatski standardni jezik navodeći ogledne i česte primjere
- uočava važnost pozitivnog odnosa prema mjesnom govoru
- uočava važnosti mjesnoga govora i prepoznaje njegovu komunikacijsku ulogu na pojedinome prostoru (raznolikost hrvatskih govora, jezične zajednice u Hrvatskoj i izvan granica Republike Hrvatske)
- čita i sluša tekstove na kajkavskome, čakavskom i štokavskom narječju i prepoznaje kojemu narječju pripada i prepoznaje narječje kojem pripada njegov govor
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
izražava se zavičajnim govorom i prepoznaje razliku između zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnoga jezika te uočava važnost učenja hrvatskoga standardnog jezika i pozitivnoga odnosa prema mjesnom govoru.