ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
MAT OŠ B.2.1. Prepoznaje uzorak i kreira niz objašnjavajući pravilnost nizanja.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- Uočava pravilnosti nizanja brojeva, objekata, aktivnosti i pojava. Određuje višekratnike kao brojevni niz.
- Kreira nizove.
- Objašnjava kriterije nizanja.
- Korelacija s Likovnom kulturom i Prirodom i društvom.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
Jednostavnim riječima opisuje kriterije nizanja i nastavlja niz.
SADRŽAJ
Nizovi. Brojevni nizovi.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Učenici mogu uočiti brojne pojave iz okružja u kojima uočavaju pravilnosti nizanja (dan – noć, godišnja doba, mjeseci u godini, prozori na školskoj zgradi i slično). Posebno su zanimljivi nizovi brojeva (niz prirodnih brojeva, višekratnici). Potrebno je poticati učenike da te uočene pravilnosti nizanja opisuju matematičkim jezikom.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
MAT OŠ
B.2.2. Određuje vrijednost nepoznatoga člana jednakosti.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVOG ISHODA
-
- Određuje vrijednost nepoznatoga člana u jednakosti i dobiveno rješenje provjerava.
- Primjenjuje svojstva računskih operacija.
- Primjenjuje veze među računskim operacijama.
- Prošireni sadržaji:
- Rabi slovo kao oznaku za broj.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
Određuje vrijednost nepoznatoga člana u računskome izrazu uz manju nesigurnost.
SADRŽAJ
Određivanje vrijednosti nepoznatoga člana jednakosti.
Prošireni sadržaj: Slovo kao oznaka za broj.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Poželjno je nepoznati član zapisati djeci bliskim znakom (ne nužno i ne odmah slovom, to neka bude mogućnost s učenicima iznimno visokih sposobnosti). U zadatcima s nepoznatim članom učenici mogu do rješenja doći i odbrojavanjem (pri zbrajanju i oduzimanju) ili prisjećanjem (pri množenju i dijeljenju). Učenike potičemo na pronalaženje i provjeru rješenja suprotnom računskom operacijom.
Primjer 1.
25 + ☐ = 50 rješava se vezom zbrajanja i oduzimanja ☐ = 50 – 25, 25 + 25 = 50
Primjer 2.
☐ + 35 = 100 rješava se vezom zbrajanja i oduzimanja ☐ = 100 – 35, 35 + 65 = 100
Primjer 3.
Primjer 4.
Primjer 5.
Ivan ima 30 godina. Njegov tata ima 65 godina. Koliko je Ivanov tata stariji od njega? Ili: Koliko je godina imao Ivanov tata kad se Ivan rodio?
40 +? = 65 rješava se vezom zbrajanja i oduzimanja 65 – 40 =?