ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
MAT. OŠ. C.2.1. Opisuje i crta dužine.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- Spaja točke crtama.
- Opisuje dužinu kao najkraću spojnicu dviju točaka.
- Određuje krajnje točke dužine.
- Crta dužinu i primjenjuje oznaku za dužinu.
- Određuje pripadnost točaka dužini.
- Određuje bridove geometrijskih tijela i stranice geometrijskih likova kao dužine.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
Opisuje dužinu i određuje krajnje točke dužine kao pripadne točke dužini.
SADRŽAJ
Dužina kao najkraća spojnica dviju točaka. Krajnje točke. Stranice kvadrata, pravokutnika i trokuta. Bridovi geometrijskih tijela.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Usvojiti pojam dužine kao najkraće spojnice dviju točaka, prepoznati ju kao stranicu geometrijskoga lika, odnosno brid geometrijskoga tijela. Potrebno je poticati pravilno i uredno crtanje, imenovanje i zapis točke i dužine. Opisati međusobne odnose matematičkim jezikom.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
MAT. OŠ. C.2.2. Povezuje poznate geometrijske objekte.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- Opisuje plohe (strane) kocke, kvadra i piramide kao likove, bridove kao dužine, a vrhove kao točke.
- Opisuje stranice i vrhove trokuta, pravokutnika i kvadrata kao dužine, odnosno točke.
- Korelacija s međupredmetnom temom Učiti kako učiti.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
Povezuje odnose među geometrijskim tijelima i likovima te dužinama i točkama.
SADRŽAJ
Povezivanje geometrijskih objekata (geometrijska tijela, geometrijski likovi, dužine i točke).
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
S učenicima je poželjno osmisliti što više aktivnosti koje uključuju slaganja i razlaganja modela geometrijskih oblika te slaganja različitih slagalica geometrijskim oblicima, poput tangrama. Pritom bi slagalice najprije slagali prema zadanome predlošku, a potom bi smislene likove kreirali sami prema zadanim kriterijima.
Primjer: Složi lik dinosaura. Pri slaganju upotrijebi 3 kruga, 5 trokuta, 3 pravokutnika i 4 kvadrata.
Takvim aktivnostima učenici samostalno uočavaju odnose veličina i oblika dijelova spomenutih slagalica te im se na taj način postupno može prikazati i objasniti, uz već poznat pojam cjeline (cijeloga) i polovine, i pojam četvrtine i osmine. Takvim primjerima ostvaruje se poveznica s ishodima A.2.4., B.2.1., D.2.3. i E.2.1.