ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.3.1. Učenik razgovara i govori tekstove jednostavne strukture.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- razlikuje svakodnevne komunikacijske situacije – govori kraći tekst prema jednostavnoj strukturi: uvod, središnji dio, završetak
- pripovijeda događaje nižući ih kronološki
- služi se novim riječima u skladu s komunikacijskom situacijom i temom
- u govornim situacijama samostalno prilagođava ton, intonaciju i stil
- točno izgovara ogledne i česte riječi koje su dio aktivnoga rječnika u kojima su glasovi č, ć, dž, đ, ije/je/e/i
- pažljivo i uljudno sluša sugovornika ne prekidajući ga u govorenju
SADRŽAJ
tekstovi: jednostavni dijaloški i monološki tekstovi, kratki pripovjedni tekst, opis predmeta ili lika, molba, kratko izlaganje.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.3.2. Učenik sluša tekst i prepričava sadržaj poslušanoga teksta.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- sluša tekst prema zadanim smjernicama: unaprijed zadana pitanja i upute
- odgovara na pitanja o poslušanome tekstu
- postavlja pitanja o poslušanome tekstu
- prepričava poslušani tekst
- izdvaja nepoznate riječi, pretpostavlja značenje riječi na temelju sadržaja teksta i upotrebljava ih
- izražava mišljenje o poslušanome tekstu
- razumije ulogu i korisnost slušanja
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
sluša tekstove i prepoznaje važne podatke u poslušanome tekstu
SADRŽAJ
tekstovi: obavijesni tekstovi primjereni jezičnom razvoju i dobi (radijske emisije, reklame, najave filmova i emisija), zvučni zapisi književnih tekstova.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.3.3. Učenik čita tekst i pronalazi važne podatke u tekstu.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- uočava grafičku strukturu teksta: naslov, tijelo teksta, ilustracije i/ili fotgorafije, rubrike
- odgovara na pitanja o pročitanome tekstu
- postavlja pitanja o pročitanome tekstu
- pronalazi važne podatke u tekstu
- pronalazi i objašnjava podatke u grafičkim prikazima
- pojašnjava i popravlja razumijevanje pročitanoga teksta čitajući ponovo tekst
- sažima (traži glavne misli) i prepričava tekst
- prepoznaje nepoznate riječi i pronalazi njezino značenje na temelju sadržaja teksta i u rječniku
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
čita tekst i prema smjernicama pronalazi važne podatke u tekstu
SADRŽAJ
tekstovi: obavijesni, obrazovni i književni tekstovi primjereni dobi.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.3.4. Učenik piše vođenim pisanjem jednostavne tekstove u skladu s temom.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- piše jednostavne tekstove prema zadanoj ili slobodno odabranoj temi
- piše prema predlošcima za uvježbavanje pisanja (neposrednim promatranjem, zamišljanjem, predočavanjem)
- piše vođenim pisanjem pisani sastavak prepoznatljive trodjelne strukture (uvod, glavni dio, završetak).
- piše različite kratke tekstove: čestitka, kratka e-poruka, pisani sastavak
- provjerava pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost u pisanju
- piše ogledne i česte riječi koje su dio aktivnoga rječnika u kojima su glasovi č, ć, dž, đ, ije/je/e/i (umanjenice, uvećanice, zanimanja)
- piše veliko početno slovo: imena ulica, trgova, naseljenih mjesta, voda i gora, ustanova u užem okružju; imena knjiga i novina
- primjenjuje pravilo pisanja čestih višerječnih imena
- piše dvotočku i zarez u nabrajanju
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
piše prema smjernicama jednostavne tekstove u skladu temom i vrstom, uz tematska, jezična ili stilska odstupanja primjenjujući pravopisnu i slovopisnu točnost primjerenu jezičnomu razvoju.
SADRŽAJ
tekstovi: opis predmeta ili lika, čestitka, pismo, pisani sastavak, izvješće.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Učitelj priprema nastavne materijale na temelju stanja komunikacijske kompetencije učenika: metodički predlošci za pisane vježbe, vježbe smislenoga povezivanja riječi u rečenici/tekstu, vježbe dopunjavanja rečenica/teksta, vježbe skraćivanja rečenica/teksta, vježbe prepisivanja s preinakama.
Učeniku se nudi stvaralački način izražavanja i mogućnost dokazivanja u kreativnome izričaju koji je bitno drukčiji od klasične provjere znanja. Aktivnosti se mogu ostvarivati individualnim i timskim radom. Ishod se prati i ne podliježe vrednovanju. Učitelj cijeni učenikovu samostalnost i poštuje njegove mogućnosti. Učenik prikuplja vlastite uratke u radnu mapu i predstavlja ih razrednomu odjelu, a učitelj ga može nagraditi ocjenom za izniman trud. Ishodom se ostvaruju međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj, Učiti kako učiti, Poduzetništvo, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.3.5. Učenik oblikuje tekst služeći se imenicama, glagolima i pridjevima, uvažavajući gramatička i pravopisna pravila.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- uočava glagolsku radnju, stanje ili zbivanje na oglednim primjerima
- piše pridjeve uz imenice da bi stvorio življu i potpuniju sliku
- prepoznaje glagole i pridjeve na oglednim primjerima
- prepoznaje ogledne i česte umanjenice i uvećanice
- razlikuje jesnu i niječnu rečenicu
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
prema smjernicama upotrebljava riječi u sintagmama i rečenicama te vođenim pisanjem oblikuje kratki tekst u skladu s ovladanim gramatičkim i pravopisnim znanjima, tematski povezan sa svakodnevnim komunikacijskim situacijama
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
OŠ. HJ. A.3.6. Učenik razlikuje uporabu zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnog jezika s obzirom na komunikacijsku situaciju.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA
-
- uočava uvjetovanost uporabe zavičajnoga idioma ili hrvatskoga standardnog jezika komunikacijskom situacijom
- istražuje u mjesnim knjižnicama i zavičajnim muzejima tekstove vezane uz jezični identitet i baštinu
- prepoznaje povijesne jezične dokumente i spomenike kao kulturnu baštinu mjesta/zavičaja
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
uz pomoć učitelja u govornoj i pisanoj komunikaciji uočava razliku između zavičajnoga govora i hrvatskoga standardnog jezika.