ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

MAT. OŠ. A.4.1. Služi se prirodnim brojevima do milijun.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Broji, čita, piše i uspoređuje brojeve do milijun.
    • Navodi dekadske jedinice i opisuje njihove odnose.
    • Prepoznaje mjesne vrijednosti pojedinih znamenaka.
    • Koristi se višeznamenkastim brojevima.
    • Korelacija s Hrvatskim jezikom i Prirodom i društvom.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

Povezuje brojeve do milijun s primjerima iz života te poznaje odnose među dekadskim jedinicama.


SADRŽAJ

Skup prirodnih brojeva do milijun. Uspoređivanje brojeva do milijun. Dekadske jedinice i mjesna vrijednost znamenaka.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

U upoznavanju brojeva preporučuje se uporaba kartica s dekadskim jedinicama i tablice mjesnih vrijednosti. Posebnu pozornost posvetiti brojenju pri prijelazu desettisućice i stotisućice.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

MAT. OŠ. A.4.2. Pisano zbraja i oduzima u skupu prirodnih brojeva do milijun.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Zbraja i oduzima brojeve do milijun.
    • Primjenjuje odgovarajući matematički zapis pisanoga zbrajanja i oduzimanja.
    • Primjenjuje svojstvo komutativnosti i vezu zbrajanja i oduzimanja. Imenuje članove računskih operacija.
    • Rješava tekstualne zadatke.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

Pisano zbraja i oduzima u skupu brojeva do milijun uz povremene pogreške.


SADRŽAJ

Pisano zbrajanje i oduzimanje u skupu prirodnih brojeva do milijun.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

Pisano zbrajanje i oduzimanje u skupu brojeva do milijun temelji se na predznanju učenika o pisanome zbrajanju i oduzimanju u skupu brojeva do 1000. Treba se koristiti različitim situacijama, zadatcima i podatcima u kojima će se primjenjivati zbrajanje i oduzimanje. Cilj je ovoga ishoda usvojiti postupak pisanoga zbrajanja i oduzimanja do milijun, ali nije potrebno inzistirati na dugotrajnome računanju s velikim brojevima.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD 

MAT. OŠ. A.4.3. Pisano množi i dijeli dvoznamenkastim brojevima u skupu prirodnih brojeva do milijun.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Množi i dijeli brojeve s 10 i 100. Procjenjuje djelomični količnik.
    • Procjenjuje rezultat u zadatku prije postupka pisanoga računanja.
    • Primjenjuje postupak pisanoga množenja i dijeljenja dvoznamenkastim brojem u različitim tipovima zadataka.
    • Primjenjuje svojstva računskih operacija radi provjere rezultata.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

Pisano množi i dijeli dvoznamenkastim brojem.


SADRŽAJ

Pisano množenje i dijeljenje dvoznamenkastim brojevima u skupu prirodnih brojeva do milijun.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBAZOVNOG ISHODA

Učenici dijeljenje brojeva zapisuju i kosom i ravnom crtom koju čitaju podijeljeno kako bi spoznali da se znak dijeljenja može prikazati i na druge načine (ne spominje se pojam razlomka). Pisano dijeljenje moguće je izvoditi na dva načina, na dulji način (s potpisivanjem djelomičnoga umnoška) ili na kraći način. Preporučuje se kraći, ako je primjeren mogućnostima učenika. Učenike je potrebno poticati na procjenjivanje rezultata na svim razinama, a razumna su očekivanja na vrlo dobroj razini. Cilj ovoga ishoda usvojiti je postupak pisanoga množenja i dijeljenja dvoznamenkastim brojem do milijun, ali nije potrebno inzistirati na dugotrajnome računanju s velikim brojevima.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

MAT. OŠ. A.4.4.Primjenjuje četiri računske operacije i odnose među brojevima u problemskim situacijama.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Odabire računsku operaciju u pojedinome zadatku.
    • Primjenjuje svojstva računskih operacija (komutativnost, asocijativnost i distributivnost).
    • Provjerava rješenje primjenjujući veze među računskim operacijama. Izvodi više računskih operacija.
    • Rješava problemske zadatke sa uporabom i bez uporabe zagrada. Procjenjuje rezultat.
    • Upotrebljava nazive članova računskih operacija.
    • Korelacija s međupredmetnim temama Osobni i socijalni razvoj, Učiti kako učiti, Poduzetništvo, Održivi razvoj i Građanski odgoj i obrazovanje.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

Primjenjuje različite strategije u rješavanju jednostavnih problemskih situacija.


SADRŽAJ

Primjena računskih operacija i odnosa među brojevima u rješavanju problemskih situacija.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

U zadatcima s više računskih operacija ne treba pretjerivati s velikim brojevima jer težište je na redoslijedu izvođenja računskih operacija. Valja stvarati naviku procjene rezultata prije samoga računanja i osvijestiti važnost provjere rezultata vezom među računskim operacijama. Dobro bi bilo odabirati primjere zadataka u kojima se pojavljuju zagrade, a u kojima zagrade mijenjaju rezultat. Na primjer, u zadatku 543 – (423 + 28) primjena zagrada zaista mijenja rezultat u odnosu na zadatak u kojemu bismo zagradu izostavili. Učenici rješavaju i zadatke u kojima određuju trećine, četvrtine, petine i desetine nekoga broja. Izraze poput dvije trećine, četiri petine... potrebno je popratiti govorom i prikazati na različite načine (konkretima, crtežima i sl.).

Računa u različitim tipovima zadataka (brojevni zadatci, tekstualni zadatci, problemski zadatci). Primjer: Tri su četvrtine jednoga sata ___ minuta. Na svim razinama učenike je potrebno poticati na procjenjivanje rezultata. Preporučuje se što češće rješavati problemske situacije, no pritom ne treba inzistirati na računanju s velikim brojevima. Nije potrebno inzistirati na dugotrajnome računanju s velikim brojevima.