ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

MAT. OŠ. B.4.1. Određuje vrijednost nepoznate veličine u jednakostima ili nejednakostima.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Razlikuje jednakosti i nejednakosti. Koristi se slovom kao oznakom za nepoznati broj u jednakostima i nejednakostima.
    • Računa vrijednost nepoznate veličine primjenjujući veze između računskih operacija.
    • Korelacija s Informatikom.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

Određuje vrijednost nepoznate veličine primjenjujući veze između računskih operacija.


SADRŽAJ

Određivanje vrijednosti nepoznate veličine u jednakostima ili nejednakostima. Slovo kao oznaka za broj.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

U 4. razredu ne upoznaje se sustavno linearna jednadžba ili nejednadžba, već se postavlja temelj za nju. To znači da primjeri moraju biti jednostavni i s jednom računskom operacijom, a nepoznati se član računa primjenom veze među računskim operacijama.

Primjeri zadataka: Izračunaj nepoznati broj u jednakosti 5871 + = 7820.

Izračunaj nepoznati faktor u jednakosti · 65 = 975.

Koji broj možeš zapisati umjesto da vrijedi nejednakost 12 395 < < 12 402?

Odredi broj koji se dodaje broju 7654 kako bi se dobio broj 9802 te zapiši brojevnim izrazom. Nije potrebno inzistirati na dugotrajnome računanju s velikim brojevima.