ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
MAT. OŠ. B.4.1. Određuje vrijednost nepoznate veličine u jednakostima ili nejednakostima.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- Razlikuje jednakosti i nejednakosti. Koristi se slovom kao oznakom za nepoznati broj u jednakostima i nejednakostima.
- Računa vrijednost nepoznate veličine primjenjujući veze između računskih operacija.
- Korelacija s Informatikom.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
Određuje vrijednost nepoznate veličine primjenjujući veze između računskih operacija.
SADRŽAJ
Određivanje vrijednosti nepoznate veličine u jednakostima ili nejednakostima. Slovo kao oznaka za broj.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
U 4. razredu ne upoznaje se sustavno linearna jednadžba ili nejednadžba, već se postavlja temelj za nju. To znači da primjeri moraju biti jednostavni i s jednom računskom operacijom, a nepoznati se član računa primjenom veze među računskim operacijama.
Primjeri zadataka: Izračunaj nepoznati broj a u jednakosti 5871 + a = 7820.
Izračunaj nepoznati faktor u jednakosti f · 65 = 975.
Koji broj možeš zapisati umjesto b da vrijedi nejednakost 12 395 < b < 12 402?
Odredi broj koji se dodaje broju 7654 kako bi se dobio broj 9802 te zapiši brojevnim izrazom. Nije potrebno inzistirati na dugotrajnome računanju s velikim brojevima.