ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

MAT. OŠ. C.4.1. Određuje i crta kut.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Opisuje pojam kuta.
    • Prepoznaje, uspoređuje i crta pravi, šiljasti i tupi kut. Imenuje vrh i krakove kuta.
    • Prepoznaje i ističe točke koje (ne) pripadaju kutu.
    • Koristi se oznakom kuta (kut aVb) pazeći na orijentaciju (suprotno od kretanja kazaljki na satu).

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA 

Prepoznaje i crta šiljasti, pravi i tupi kut te određuje (ne)pripadnost točke kutu.


SADRŽAJ

Pravi, šiljasti i tupi kut. Crtanje kuta.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

Česta je pogreška koja se pojavljuje pri usvajanju pojma kuta da učenici kutom smatraju samo mali dio unutar kružnoga luka kojim kut označavamo.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

MAT. OŠ. C.4.2. Razlikuje i opisuje trokute prema duljinama stranica te pravokutni trokut.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Razlikuje i opisuje trokute prema duljinama stranica i dijeli ih na jednakostranične, raznostranične i jednakokračne trokute.
    • Razlikuje i opisuje pravokutni trokut u odnosu na druge trokute.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

Razlikuje i imenuje jednakostranični, jednakokračni, raznostranični i pravokutni trokut.


SADRŽAJ

Vrste trokuta prema duljini stranica (jednakostranični, raznostranični, jednakokračni). Pravokutni trokut.


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

Važno je uočiti da postoje različiti trokuti, a da ih prema duljinama njihovih stranica dijelimo na jednakostranične, raznostranične i jednakokračne trokute. Kad učenici upoznaju pravokutni trokut, treba im pokazati da raznostranični i jednakokračni trokuti mogu biti ujedno i pravokutni. Učenicima je dobro pokazati i složenije motive sastavljene od različitih vrsta trokuta na kojima ih prepoznaju. Različite vrste trokuta potrebno je prikazivati i prepoznavati u različitim položajima.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

MAT. OŠ. C.4.3. Opisuje i konstruira krug i njegove elemente.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Opisuje i konstruira krug i njegove elemente (kružnica, polumjer i središte).
    • Opisuje odnos kruga i kružnice. Prepoznaje polumjer i središte kruga i kružnice.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA 

Prepoznaje i navodi točke koje (ne)pripadaju krugu ili kružnici


SADRŽAJ

Krug i kružnica. Konstrukcija kruga i njegovih elemenata (kružnica, polumjer, središte).


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

Kako bi učenici shvatili da je kružnica zakrivljena crta koja omeđuje krug, važno je koristiti se ilustracijama na kojima je unutrašnjost kruga obojena. Time se odmah uočava da je krug geometrijski lik, a kružnica rubna crta.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

MAT. OŠ. C.4.4. Crta i konstruira geometrijske likove.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Geometrijskim priborom crta osnovne geometrijske likove (raznostranični i pravokutni trokut, pravokutnik i kvadrat).
    • Konstruira jednakostranične, raznostranične i jednakokračne trokute

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA 

Crta pravokutnik, kvadrat i pravokutni trokut uz manju nesigurnost.


SADRŽAJ

Crtanje geometrijskih likova (raznostranični i pravokutni trokut, pravokutnik i kvadrat). Konstruiranje geometrijskih likova (jednakostranične, raznostranične i jednakokračne trokute).


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

U ovome ishodu potrebno je obratiti pozornost na razvijanje motoričke vještine uporabe geometrijskoga pribora. Učenicima s motoričkim teškoćama bit će potrebno znatno više vremena, a time i vježbe da bi se vještina razvila.


ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD

MAT. OŠ. C.4.5. Povezuje sve poznate geometrijske oblike.

 

RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

    • Označava vrhove, stranice i kutove trokuta te trokut zapisuje simbolima (∆ABC).
    • Povezuje sve geometrijske pojmove u opisivanju geometrijskih objekata (vrhovi, strane, stranice, bridovi, kutovi).
    • Korelacija s međupredmetnom temom Učiti kako učiti.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA

Povezuje sve geometrijske pojmove u opisivanju geometrijskih objekata (vrhovi, plohe, stranice, bridovi, kutovi).


SADRŽAJ

Povezivanje geometrijskih pojmova u opisivanju geometrijskih objekata (vrhovi, strane, stranice, bridovi, kutovi).


PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA

U 4. razredu važno je povezati sve do tada usvojene geometrijske pojmove. Upozoriti na često nepreciznu uporabu nekih matematičkih pojmova u svakodnevnome životu: »kocka« šećera, »kocka« za juhu, dresovi na »kockice« ili bilježnica na »kockice«. Upućivanjem na te očigledne i svakodnevne primjere izbjeći ćemo zbunjivanje učenika razlikom u izražavanju u školi i izvan nje.