ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
MAT. OŠ. D.4.1. Procjenjuje i mjeri volumen tekućine.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- Primjenjuje pojam volumena (obujma, zapremnine) tekućine. Upoznaje i uspoređuje različite posude za čuvanje tekućine. Opisuje vezu između oblika i volumena tekućine.
- Procjenjuje i mjeri volumen tekućine prelijevanjem. Imenuje jedinice za mjerenje volumena tekućine (litra, decilitar).
- Računa s mjernim jedinicama za volumen tekućine.
- Preračunava mjerne jedinice.
- Korelacija s Hrvatskim jezikom.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
Uspoređuje, procjenjuje i mjeri volumen tekućine različitim mjerama i u različitim posudama.
SADRŽAJ
Procjena i mjerenje volumena tekućine. Računanje s mjernim jedinicama za volumen tekućine (litra, decilitar). Preračunavanje mjernih jedinica.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Upoznavanjem standardnih mjernih jedinica za mjerenje volumena tekućine učenici prelijevanjem trebaju osvijestiti njihovu količinu, ali i preračunavati ih i računati s njima (osobito je korisno konkretima rješavati problemske zadatke). Obujam i zapremnina sinonimi su za volumen. Mjerna jedinice litra ima dva znaka: L i l. Učenike je potrebno poticati na procjenjivanje rezultata na svim razinama, a razumna su očekivanja na vrlo dobroj razini.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
MAT. OŠ. D.4.2. Uspoređuje površine likova te ih mjeri jediničnim kvadratima.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- U ravnini uspoređuje likove različitih površina prema veličini dijela ravnine koju zauzimaju te tako upoznaje pojam površine.
- Mjeri površinu likova ucrtanih u kvadratnoj mreži prebrojavanjem kvadrata.
- Ucrtava u kvadratnu mrežu likove zadane površine.
- Mjeri površine pravokutnih likova prekrivanjem površine jediničnim kvadratom.
- Poznaje standardne mjere za površinu (centimetar kvadratni, decimetar kvadratni, metar kvadratni).
- Mjeri pravokutne površine u neposrednoj okolini.
- Prošireni sadržaji:
- Preračunava mjerne jedinice.
- Korelacija s Hrvatskim jezikom.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
Uspoređuje i mjeri površine likova ucrtanih u kvadratnoj mreži.
SADRŽAJ
Mjerenje površine. Kvadratna mreža. Mjerne jedinice za površinu.
Prošireni sadržaj: Preračunavanje mjernih jedinica.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Težište je ishoda na pojmu površine kao veličine dijela ravne plohe koji je lik zauzeo. U kvadratnoj mreži mogu se ucrtavati različiti likovi sastavljeni od jediničnih kvadrata i uspoređivati njihove površine. S učenicima se može izrezati više jediničnih kvadrata (nije nužno da im je stranica duga 1 cm ili 1 dm – važno je da za nas predstavljaju jedinični kvadrat) kojima se tada služimo u modeliranju i mjerenju. Modeliramo tako da učenicima damo problemski zadatak, na primjer da izrade lik površine 8 jediničnih kvadrata, što je, naravno, moguće napraviti na mnogo načina. Također mogu mjeriti površinu prekrivanjem lika jediničnim kvadratima. Na jednak način mogu mjeriti površine iz svoje neposredne okoline, na primjer površinu klupe ili knjige. Bilo bi dobro pokazati da dva lika iste površine mogu imati različite opsege, a to se može napraviti dobrim odabirom zadatka.
Primjer problemskoga zadatka: Uzmite 12 jediničnih kvadrata. Slažite od njih različite pravokutnike i bilježite im površinu i opseg. Što primjećujete? Pri određivanju površine nikako se ne koristite formulom za izračunavanje, a površinu valja zapisati velikim slovom P (npr. P = 8 centimetara kvadratnih).