ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD
MAT. OŠ. B.3.1. Rješava zadatke s jednim nepoznatim članom koristeći se slovom kao oznakom za broj.
RAZRADA ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
-
- Koristi se slovom kao oznakom za broj.
- Uvrštava zadani broj umjesto slova.
- Određuje vrijednost nepoznatoga člana jednakosti/nejednakosti. Primjenjuje svojstva računskih operacija.
- Primjenjuje veze među računskim operacijama.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHOD NA RAZINI USVOJENOSTI "DOBAR" NA KRAJU RAZREDA
Uz manju pomoć izračunava vrijednost nepoznatoga člana u jednakosti i provjerava točnost dobivenoga rješenja.
SADRŽAJ
Određivanje vrijednosti nepoznatoga člana jednakosti i nejednakosti.
PREPORUKA ZA OSTVARIVANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG ISHODA
Primjeri zadataka:
Izračunaj vrijednost izraza 234 + a ako je a = 48. Izračunaj b ako je 780 – b = 89 → b = 780 – 89.
Odredi sve troznamenkaste brojeve c za koje vrijedi 694 > c > 688.
Zapiši matematičkim znakovima račun i izračunaj nepoznati član ako je djeljenik 63, a količnik 9.
63 : ☐ = 9, 63 : 7 = 9, ☐ = 7 jer je 7 ∙ 9 = 63
Račun zapiši matematičkim znakovima tako da umjesto ☐ upotrijebiš slovo a.
63 : a = 9, 63 : 7 = 9, a = 7 jer je 7 ∙ 9 = 63
Koji faktor množimo brojem 5 kako bi njihov umnožak bio 35?
? ∙ 5 = 35
Račun zapiši tako da umjesto upitnika upotrijebiš slovo b, x, z… b ∙ 5 = 35, 7 ∙ 5 = 35, b = 7
Ivan štedi za nove slušalice koje koštaju 136 kn. Koliko mu kuna još nedostaje ako je do sada uštedio 94 kune?
94 + s = 136 rješava se vezom zbrajanja i oduzimanja.
s = 136 – 94, s = 42